14 март, 2017 г. е Денят на многобройните малки и големи събития в тези аудио фотографии. Денят е разчленен на сутрин и следобед, на часове, на минути, на последни минути, на най-последни минути, накрая и на секунди. Звуковите снимки в тази стъпка пътуват навътре в деня, който става все по-разтеглив и разтегателен, във все по-близък план, обгръща ни, няма край. Предстои едно дълго подготвяно излитане. С цялото напрежение, което може да си представите, когато гласовете звучат овладяно весело и в леката приповдигнатост обаче се просмуква свръх чувствителност и превъзбуденост.
Мястото е Народният театър – различни точки от самата камерна сцена, около, зад и пред нея, на различни стълбища и малки стълбищни площадки, които опасват онази част от сградата, разположена над служебния вход и огласяна от музики, викове и ритми, идващи от различни представления, играни в различните театрални зали по едно и също време.
С участието на целия технически, осветителен, озвучителен, гримьорски и костюмен екип на постановката плюс актьорите Емануела Шкодрева, Стоян Алексиев, освен това Милена Панталеева, Гаро Ашикян, за кратките последни секунди директорът Мариус Донкин и авторите.
English translation of Picture 55 / Превод на английски на Снимка 55
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg