От 16-и ноември 2015 г. трейлърът на първото анимационно фентъзи, представящо българските митове и легенди, може да бъде гледан в глобалната мрежа. В деня на световната му премиера стартира кампания „Национално предизвикателство Един милион: Да направим българския сериал „Златната ябълка“ световно събитие“. Цел на кампанията е да информира българите в страната и чужбина, че трейлърът на първия епизод от бъдещия сериал вече е в You Tube, да ги мотивира да го гледат и споделят с приятели. Стремежът е да бъдат достигнати 1 000 000 гледания, които да го превърнат в световно събитие. Подкрепата на световната интернет аудитория, доказана с такъв голям брой гледания на трейлъра, ще даде основание на авторите да преговарят с големи анимационни компании и разпространители и да ги убедят да инвестират в реализацията на целия проект.
„Златната ябълка“ не е предназначена само за забавление, а има и образователна цел. Авторите й се надяват да покажат родния фолклор по съвременен, атрактивен и универсално разбираем начин, така че да бъде заинтригувана както младата, така и чуждестранната аудитория. Консултант на анимационния проект е доц. д-р Вихра Баева от Института по фолклористика към БАН, което е гаранция за автентичността на използваните фолклорни мотиви и на представените обичаи и традиции.
За всички, ангажирани със сериала, „Златната ябълка“ е не просто анимация, а кауза. Екипът от аниматори, които работят в cloud студио „Змей“ изцяло онлайн, обединява 25 души от 6 страни. Младите български аниматори са завършили престижни университети в чужбина и участват в проекти на големи анимационни компании от Европа и Америка.
Друга благородна цел на проекта „Златната ябълка“ е да спомогне за връщане на талантливите български аниматори обратно в България. Успехът на начинанието може да привлече инвеститори, да сложи началото и на други анимационни проекти и дългосрочни ангажименти. И още - да доведе утвърдени чуждестранни аниматори у нас, които да предадат опита си на своите български колеги. Така „Златната ябълка“ може да сложи началото на творческа работилница и школа за млади аниматори в България.
Всички ние можем да подкрепим "Златната ябълка", като от 16-и до 26-и ноември гледаме и споделяме с приятели трейлъра му в YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=gb1a78dyWrM ). Нека покажем на света нашите змейове, кукери и самодиви. Нека заедно превърнем "Златната ябълка" в световно събитие, за да се реализира този общественозначим български проект.
Българското национално радио е медиен партньор на проекта
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита фотоизложбата „По следите на Михайло Парашчук“, посветена на творчеството на украинския скулптор и неговия принос към българската архитектура...
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път..