Тези дни на изложението „Autosport International” във Великобритания с интерес бе посрещнат болидът SIN R1, българо-британски проект, чийто създател и собственик е Росен Даскалов от крайдунавския град Русе. Идеята за създаването на автомобила се ражда съвсем спонтанно. Преди 4 години Росен отива в Англия, за да купи автомобил за участията си в българския пистов шампионат. Установява, обаче, че не може да намери нищо, което да го удовлетвори и като цена, и като качество. Вместо да се тюхка, решава сам да запълни празнината. Когато разработката е готова, я показва не къде да е, а в Англия – родината на моторните спортове. Оказва се, че не всичко е перфектно. Но Росен е от хората, за които животът означава развитие, и доказват на практика библейската истина, че са блажени ушите, които чуват. Вслушва се в съветите на хора от бранша и автомобилът претърпява изменения. В Англия намира съмишленици, които, посочва той, му помагат да спести години в търсене на съвършенството. Докъде е стигнал проектът днес, научаваме от неговия създател:
„Автомобилът се развива в две посоки. Едната е уличен вариант с двигател с 450 к.с. на „Дженерал Моторс”, с ръчна шестстепенна скоростна кутия също от много добър европейски производител. Оттам нататък изцяло дизайнът на окачването, ходовата част, карбоновите елементи и др. са разработени от нас съвместно с английските ни партньори. Другата посока на развитие е състезателната версия. През последните две години я развиваме в британския GT шампионат, където доказахме, че автомобилът ни е на нивото на „Ферари”, „Макларън”, „Порше”, „Ламборгини”, които имат десетки години опит зад гърба си”.
С какво българо-британският проект е по-различен от събратята си?
Названието на автомобила идва от английската дума „sin”, която означава „грях”, т.е. това е „признатият грях” на неговите създатели, покрай работата загърбили семействата си.
Владимир Илиев, бивш автомобилен състезател, днес преподавател по „Автомобилен и мотоциклетен спорт” в Националната Спортна Академия в София, е човекът, който дава кураж и разработва стратегия за участие на автомобила в европейския GT шампионат на Международната автомобилна федерация. Той се провежда в рамките на 6 уикенда в 6 различни държави. Таксата за участие в шампионата за година, е доста голяма – 60 000 евро. Въпреки това екипът на Даскалов е изпълнен с решимост да постигне целта без помощ от държавата.
„Искаме да покажем, че това нещо може да се случи и да изнесем името на България на една друга плоскост, в момент, в който, знаете, особено в Англия, се правят големи спекулации по отношение на българите и мястото им на пазара на труда там, – обяснява Росен. – Много наши сънародници, които посетиха панаира, разбраха, че сме българи само по кутията български бонбони „Сезони”, която бяхме отворили на щанда. По никакъв друг начин хората не можеха да се сетят, че този проект е осъществен от българи”.
Сега екипът на Росен от 25 млади ентусиасти иска да докаже, че проектът за GT4 европейски серии може да се осъществи изцяло от българи и търси четирима български пилоти за участие в шампионата. „Можем да го направим и с пилоти от други държави, но това ще е в краен случай, ако не успеем да намерим съмишленици в България”, – уточнява Росен Даскалов.В най-новата си дигитална рубрика "Сградите разказват" Регионалният исторически музей – София представя историите на емблематични сгради в центъра на София, както и на хората, живели някога в тях. Инициативата с видео материали е част от проекта..
Върховният касационен съд (ВКС) реши окончателно Българската православна старостилна църква да бъде вписана в регистъра на вероизповеданията към Софийския градски съд. Опитите за регистрация започват преди 15г., но намеренията за всяване на разделение..
В събота облачността над по-голямата част от страната ще бъде значителна и главно в централните и източните райони от Северна България ще има слаби превалявания от сняг. Разкъсвания на облачността ще има през деня над Западна България. Ще духа слаб, по..
За днес беше планирано откриването на ски сезона на Витоша. Към момента обаче движението по пътищата на планината е невъзможно заради обилния сняг...
В последния брой на предаването за 2024 г. се опитваме да узнаем как българската традиционна култура пленява чужденци и сплотява българи зад граница..
С голям възпоменателен митинг край кирковското село Могиляне беше отбелязана 40-тата годишнина от протестите на българските турци срещу т.нар. Възродителен..