Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дигиталната трансформация – новото предизвикателство пред българския туризъм

БНР Новини
Снимка: БТА

Дигиталната трансформация в туризма бе основната тема на дискусия, организирана от Националния борд по туризъм и Министерството на туризма в София. Участие взеха множество експерти и предприемачи, които изложиха своя опит и проблемите, с които се сблъскват, по отношение на налагането и популяризирането на България като „дестинация в четири сезона“ на европейския и световния пазар. Общото мнение бе, че е необходимо актуализиране на националната стратегия за туризма, съобразено с дигитализацията в сектора и новите IT реалности. Зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев напомни и за други належащи промени, забавяни с години, които пречат за развитието ни като туристическа дестинация:

Нужно е ново картографиране на дигиталното представяне на нашите екомаршрути – пешеходни, вело или конни, а също и спа, и винените дестинации. Необходима е разработката на съвременен интернет сайт със собствена резервационна система, редизайн на профилите на страната в социалните мрежи, регулярна актуализация на информацията в официалния ни туристически портал, създаване и поддръжка на информационно-рекламни точки на основните входни пунктове на страната. Особено важно е планирането и осъществяването на онлайн кампании за популяризиране на различните видове туризъм например – фестивалния. В България има близо 370 фестивала, което е огромен магнит за наши и чуждестранни туристи. Не на последно място трябва да е партньорството с мобилните оператори, което да позволи рекламата на България като дестинация например със съобщение, което да поздравява с „добре дошли“ всеки чужденец, пристигнал у нас.

Международни изследвания сочат, че през 2017 година 46 на сто от туристите в Европа са организирали своята ваканция онлайн. Прогнозите са, че през следващите 2 години тези проценти ще достигнат до 60. Това се дължи най-вече на доброто представяне и засиленото присъствие на държавите, презентиращи своите туристически услуги и забележителности онлайн. Министерството на туризма съзнава важността на онлайн присъствието, като усилено работи в тази посока. За това свидетелства успешният, по думите на министър Ангелкова, проект за мобилното приложение I love Bulgaria, съдържащ информация за туристически обекти и забележителности от всички области на страната. Приложението се използва активно от 16 000 души месечно. Министърът на туризма анонсира и една нова услуга, създадена в полза на бизнеса:

Независимо от това, че Министерството на туризма е едно от най-младите, то ще бъде една от първите администрации, които ще позволят на бизнеса, освен електронен подпис, да използва и лицева идентификация, така че документите, които подават, да могат да се оформят и през смарт телефоните. Това ще улесни предприемачите и инвеститорите, а предоставянето на различните административни услуги ще става за много по-кратко време. Бета-версията на тази услуга, ще представим в средата на ноември.

За да отбележи забележимия принос в развитието на туризма на различни институции и общественици по подобаващ начин, Националният борд по туризъм избра да закрие събитието с връчването на годишните награди за най-съществен принос в областта. Отличието представлява статуетка, на която е изобразена монета с роза. Символът не е избран случайно, тъй като именно това великолепно цвете е украсявало монета, открита край Казанлък и датирана от 389-356 г. пр. Хр. Сред наградените бяха общините Казанлък и Поморие, както и няколко национални всекидневника заради техни кампании, свързани с популяризирането на различни туристически обекти и опазването на културното наследство.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Безплатните турове на Open Vratsa, които разкриват красотите на Враца и на Врачанския Балкан

От това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..

публикувано на 09.08.24 в 12:30

Хотел или ваканционен имот – кое е по-изгодно и удобно?

С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..

публикувано на 05.08.24 в 10:40

Къщи за гости като етнографски музеи – да отдъхваш в автентична селска обстановка край Дунав

Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..

публикувано на 29.07.24 в 11:10