На 3 юли продължават преговорите с транспортния бранш за тарифите, които трябва да бъдат ясни през есента.
Какво се случва с тол системата и кога ще бъде въведена тя в България са въпроси, които вълнуват както обществото, така и българският транспортен бизнес. Затова очаквано пресконференцията по темата предизвика широк интерес. Според заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, надеждното функциониране на системата, предполага изграждането на Национално тол управление. То вече е факт, а наетите в него служители са 629. Те работят с високотехнологично оборудване, включващо диспечерски пункт, специализирана стая за трафик контрол и кол центрове. Зам. министърът посочи, че въвеждането на тол системата е приоритет за правителството и макар да са срещнали доста трудности, свързани с въвеждането на електронната винетка, е убеден, че проблеми при старта на тол системата няма да има.
Що се отнася до техническата готовност на Агенция Пътна инфраструктура и партньорите по договора за въвеждане на тол системата – „КАПШ Трафик Солюшънс“, ситуацията е следната, допълни Нанков. – От 16 май извършваме техническа експлоатация на системата в офис режим, а от 16 август, какъвто ангажимент поехме към колегите от транспортния бранш, ще започнем реална техническа експлоатация на системата. Търговската експлоатация – реалното събиране на таксите, обаче няма да започне, докато не изчистим всички детайли, както по отношение на функционирането на системата, така и по отношение на правоприлагането.
Очаква се пътната мрежа, за която шофьорите ще заплащат да обхваща около 6000 километра, вместо първоначално обявените 10800 км, в които влизат магистралите и първокласните пътища, както и част от второкласните. Какви ще са тарифите, все още е обект на преговори с транспортния бранш. На 3 юли предстои поредна среща с представители на бранша и зам.-министър Нанков е оптимист, че ще бъде постигнат търсения баланс.
Директорът на Националното тол управление, проф. Олег Асенов, обърна внимание и на тежкотоварния транзитен трафик, който преминава всекидневно през страната ни и посочи, че в момента шофьорите са задължени да попълват карти, в които да указват крайните точки на маршрута. Те важат 24 часа, през които автомобилът трябва да напусне България. Когато заработи тол системата, тези карти, ще останат в миналото, а шофьорите ще получават маршрутна карта, която системата ще начертава на базата на въведените от тях данни. Дължимата такса пък ще се изчислява автоматично, спрямо данните.
Снимки: БТА
В Истанбул днес, 14 януари, ще се проведе среща между министрите на вътрешните работи на България, Турция и Гърция. Тя е по покана на турския министър Али Йерликая и има за цел да се направи оценка на резултатите от тристранния професионален механизъм на..
Ромите у нас отбелязват Васильовден /или Василица, Банго Васили (буквално Куцият Васил)/, известен още като ромската Нова година, съобщава фондация "Амалипе". По традиция, празникът се отбелязва три дни, започвайки от нощта на 13 срещу 14 януари ...
Във вторник, от север облачността ще се разкъсва и намалява, в Северна България до предимно слънчево. По-значителна ще се задържи над Югоизточна България и Родопите, където на места ще превалява слаб сняг, а в крайните югоизточни райони - дъжд. Ще е..
Темата за качеството в предучилищното и училищното образование е ключова за България, но към Закона за предучилищно и училищно образование няма..
190 години чества през 2025 година Априловската гимназия в красивия старопланински град Габрово. Стъпила на традициите на Габровското взаимно училище..
В деня на българското кино -13 януари, в нашата не-визуална, а словесна..