Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Тестването на тол системата започва на 16 август

На 3 юли продължават преговорите с транспортния бранш за тарифите, които трябва да бъдат ясни през есента.

Какво се случва с тол системата и кога ще бъде въведена тя в България са въпроси, които вълнуват както обществото, така и българският транспортен бизнес. Затова очаквано пресконференцията по темата предизвика широк интерес. Според заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, надеждното функциониране на системата, предполага изграждането на Национално тол управление. То вече е факт, а наетите в него служители са 629. Те работят с високотехнологично оборудване, включващо диспечерски пункт, специализирана стая за трафик контрол и кол центрове. Зам. министърът посочи, че въвеждането на тол системата е приоритет за правителството и макар да са срещнали доста трудности, свързани с въвеждането на електронната винетка, е убеден, че проблеми при старта на тол системата няма да има.

СнимкаЩо се отнася до техническата готовност на Агенция Пътна инфраструктура и партньорите по договора за въвеждане на тол системата – „КАПШ Трафик Солюшънс“, ситуацията е следната, допълни Нанков. От 16 май извършваме техническа експлоатация на системата в офис режим, а от 16 август, какъвто ангажимент поехме към колегите от транспортния бранш, ще започнем реална техническа експлоатация на системата. Търговската експлоатация – реалното събиране на таксите, обаче няма да започне, докато не изчистим всички детайли, както по отношение на функционирането на системата, така и по отношение на правоприлагането.

Очаква се пътната мрежа, за която шофьорите ще заплащат да обхваща около 6000 километра, вместо първоначално обявените 10800 км, в които влизат магистралите и първокласните пътища, както и част от второкласните. Какви ще са тарифите, все още е обект на преговори с транспортния бранш. На 3 юли предстои поредна среща с представители на бранша и зам.-министър Нанков е оптимист, че ще бъде постигнат търсения баланс.

Директорът на Националното тол управление, проф. Олег Асенов, обърна внимание и на тежкотоварния транзитен трафик, който преминава всекидневно през страната ни и посочи, че в момента шофьорите са задължени да попълват карти, в които да указват крайните точки на маршрута. Те важат 24 часа, през които автомобилът трябва да напусне България. Когато заработи тол системата, тези карти, ще останат в миналото, а шофьорите ще получават маршрутна карта, която системата ще начертава на базата на въведените от тях данни. Дължимата такса пък ще се изчислява автоматично, спрямо данните.

Снимки: БТА



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Без тържествена заря на възпоменателния събор на Петрова нива заради опасност от пожари

Тържествената заря проверка за Националния възпоменателен събор, който ще се проведе утре в местността Петрова нива, се отменя със заповед на кмета на общината Илиян Янчев. Причина за решението са продължаващата суша и високите температури – предпоставка..

публикувано на 16.08.24 в 12:33

Министър Владимир Малинов: До 2050 г. трябва да изградим хранилище за погребване на ядрени отпадъци

Няма решение на Министерския съвет за изграждането на хранилище за погребване на ядрени отпадъци у нас, нито са избрани терени, съобщи служебният енергиен министър Владимир Малинов на изслушване в Народното събрание. Правени са само предварителни..

публикувано на 16.08.24 в 12:29

По съседски: Събития с балкански адрес

В Турция ще взимат пръстови отпечатъци на пристигащите чужденци Турските власти планират да взимат пръстови отпечатъци на чужденците, пристигащи в страната. Това съобщи министърът на вътрешните работи Али Йерликая пред..

публикувано на 16.08.24 в 10:50