Божана Павлова е във Виена от десетина години. Там е завършила класическа китара в Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, където преподава и днес. Паралелно изучава педагогика в Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. Преподава и в консерватория „Йохан Йозеф Фукс“ в Грац. Първите си уроци по класическа китара получава от Маргарита Стефанова в родния си град Плевен, след това продължава в НМУ „Любомир Пипков“, в класа на Столина Добрева. Още в ученическа възраст печели награди от национални и международни конкурси в България, Германия, Австрия, Хърватия и др. Счита, че това е обогатило неимоверно много професионалния ѝ поглед:
На конкурсите се срещахме с китаристи от цяла България, посещавахме концерти на чуждестранни изпълнители. Много вдъхновяващи бяха и заниманията по камерна музика и оркестър в НМУ – София. Свиренето заедно и социалната среда допринасят много за развитието на младите музиканти. Беше важно за мен, знаех, че класическата китара сравнително отскоро се изучава в професионалните учебни заведения, за този инструмент няма толкова развита школа като за пиано, цигулка и др. Избрах да продължа образованието си във Виена, защото това е столицата на класическата музика. Там са и някои от най-значимите университети. Бях в класа на Йоргос Панецос, който е един от световно признатите преподаватели по класическа китара. Паралелно завърших и педагогика в класовете на Валтер Вюрдингер и Адриано Дел Сал. Много съм щастлива за избора, който направих, защото това ми отвори врати към музикалните сцени по цял свят. Най-често изнасям концерти в Австрия и различни европейски страни. Един от най-значимите ми концерти миналия сезон беше в „Концертхаус“ във Виена − бях солистка на мандолинен оркестър, имах и солови изпълнения. Много често се връщам в България. Радвам се, че съм част от Международния фестивал за китара в Плевен – изнасям концерти, правя презентации на китари, водя майсторски класове. Във Виена преподавам на професионалисти, отговарям и за специалността камерна музика за класическа китара. В консерваторията в Грац работя с подрастващи таланти и се стремя да ги изграждам като професионалисти. Музиката развива изключително много личността, чувствителността, дава възможност човек да опознае по-задълбочено света, а също и да предаде това знание. Докосвайки публиката с нашето музициране, ние даваме нещо от себе си, но първо трябва да достигнем ниво на познание, което да е интересно и за другите. Същото важи и за преподаването. В моя живот има много хора, от които съм се учила и продължавам да се уча, хора с богата душевност, които са ми дали изключително много. На тях и на семейството си дължа това, което съм сега. Благодарна съм на всички, които са се погрижили за нас като млади музиканти, за да можем на свой ред да даваме. Би било прекрасно, ако достигнем тяхното ниво.
Тази година Божана защити докторат в Нов български университет. Продължава и активната си концертна дейност:
Класическата китара е солов инструмент и най-често концертите, които изнасям са такива. Но за мен камерната музика е изключително важна. Свиря в дует „Артистик“ заедно с Александър Високомогилски, с когото направихме концертно турне в Китай. С него изпълняваме класическа музика, аранжименти на латино и джаз. През миналия сезон свирих в трио с известния цигулар Марио Хосен и виолончелистката Лиляна Кехайова. Изпълнявала съм камерна музика с певци, алтова флейта, струнен оркестър. Пътуването по света и изнасянето на концерти за мен е ежедневие. Във Виена живеят много български музиканти и мисля, че имат основание за добро самочувствие. В Австрия гледат с изключително уважение на нашето музикално образование, защото сме дисциплинирани, стараем се да дадем най-доброто в конкретната ситуация. Поне аз познавам такива българи, които са на високо ниво както в оркестрите, така и сред музикантите със солова кариера. Има и много професори в университетите. За мен е много важно и аз да съм посланик на тези качества, за да имаме самочувствие и да уважаваме това, което сме получили в родината си.
Талантливата ни сънародничка сподели още, че ѝ предстои нов проект по европейската програма „Еразъм+“, включващ концерти, майсторски класове и обмен на добри практики в сферата на културата и образованието между Австрия и България.
Излезе първата „Книга на песните на ЕС“ (EU Songbook), която съдържа по 6 песни от всяка от 27-те страни членки на ЕС, предава БТА. Класацията е датски проект с нестопанска цел и няма финансови връзки с ЕС, съобщиха организаторите от „Асоциация за..
От трийсет години цигуларката Искрена Йорданова живее в Лисабон. Всичко, което прави като музикант, е свързано с бароковата музика. Посвещава голяма част от времето си на откривателството на старинни ръкописи, на които вдъхва нов живот със своя..
Kottarashky е един от най-интересните автори на музика, които се появиха на българската сцена в първото десетилетие от новия век. Зад този псевдоним стои Никола Груев, който неуморно експериментира със смесването на жанрове. Познаваме го предимно с..
Kottarashky е един от най-интересните автори на музика, които се появиха на българската сцена в първото десетилетие от новия век. Зад този псевдоним..
От трийсет години цигуларката Искрена Йорданова живее в Лисабон. Всичко, което прави като музикант, е свързано с бароковата музика. Посвещава голяма..
Излезе първата „Книга на песните на ЕС“ (EU Songbook), която съдържа по 6 песни от всяка от 27-те страни членки на ЕС, предава БТА. Класацията е датски..