България – спирка за млади пътешественици по проекта Road Trip

Една от най-видимите ползи от членството на една държава в Европейския съюз, безспорно е възможността гражданите ѝ да пътуват свободно в рамките на общността. Все по-често срещани са както индивидуалните, така и организираните пътувания на млади хора. Те избягват да се задържат на едно място прекалено дълго време, а възможности постоянно да са на път им осигуряват различни инициативи за обмяна на опит или пътувания в името на някаква кауза. Проектът Road Trip е един от тези спасителни оазиси, в които млади хора могат, макар и за месец, да избягат от ежедневието си.Инициативата е по идея на Европейската комисия и се проведе за втори път, обединявайки осем младежи около едно петседмично приключение, което да им помогне да опознаят различните европейски държави и народи. В рамките на месец септември, разделени на две групи, участниците посетиха 17 страни и повече от 30 региона на Стария континент. Всеки отбор е имал за задача да заснеме видео материали, които да представи пред публика. Пътешествието е осъществено с автомобили, по предварително определени два маршрута. Първият е от Швеция до Канарските острови, а вторият – от Ирландия до Кипър.

Сред участниците в един от отборите, откриваме името на наша сънародничка – актрисата Даяна, която разказа за Радио България, какво отличава това пътешествие от други подобни европейски обиколки:

Тъй като проектът е подкрепен от Европейската комисия, хората се отнасяха с нас с много голям респект и уважение и така ние посетихме места, където обикновени туристи не ходят. Нашата публика са млади хора, документалните ни клипчета не съдържат много суха материя и на зрителите няма да им бъдат скучни, защото сме ги направили много кратки и сбити. Продължителността им варира между 1 и 3 минути, тъй като не искаме да отегчаваме хората и знаем, че те нямат време да гледат едно и също нещо. В тези филми не документираме само местата, които посещаваме, но и нашите собствени чувства, защото като пътешественици смело можем да кажем, че се променихме много за този един месец. Преживяхме, видяхме и почувствахме изключително много неща.

Едно от местата, които посещава благодарение на пътуването е Националния парк „Доняна“ в Испания, където се развъждат иберийски рисове. Там Даяна за пореден път оценява какъв късмет имат участниците в проекта, които успяват да стигнат до недостъпни за повечето хора територии от парка и да заснемат няколко риса. Те са застрашен вид, който се среща само в областта Андалусия, а възможността да ги зърнеш, не е за изпускане. Освен да покаже природните красоти и историческото наследство на европейските региони, проектът Road Trip има за цел да запознае гражданите как членството на страните им в ЕС влияе върху развитието на областите, в които живеят.

Двама от участниците – кипърският влогър Панос и холандският режисьор на документални филми Уайнанд, за които България бе предпоследна спирка по пътя им към Кипър, смятат, че във всяка от държавите, които са прекосили има впечатляващи научноизследователски проекти и предприемачески инициативи, за които си струва да се знае. България не е изключение и в рамките на престоя им у нас, пътешествениците успяват да се срещнат с представители на водещи иновативни компании, работещи на Балканите и в цяла Европа. Макар да са пропътували хиляди километри, двамата казват, че не са имали никакви проблеми, докато са били на път и цялото пътуване е било организирано много добре. Впечатленията им от България са добри и тук им харесва много. Уайнанд идва за втори път у нас и е възхитен от богатия ни културно-историческо наследство град Велико Търново, столицата София и пиринските градчета – Банско и Мелник, които е посетил преди три месеца, в рамките на друго негово пътешествие.

Снимки: roadtriproject.eu

Още от категорията

Заплашени ли са Airbnb, Booking.com и други онлайн туристически гиганти в България?

Ще се откажат ли от бизнеса си в България световните гиганти в областта на онлайн резервациите на стаи и апартаменти за временно отдаване под наем от рода на Airbnb, Booking.com, Expedia, социалната мрежа Facebook т.н.? Те тъкмо си изградиха тук..

публикувано на 02.12.19 в 11:21

„Черният петък“ обхваща и туристическия бранш

Конкурентноспособността, възможностите за реклама и различните методи за привличане на туристи от традиционни и нови туристически пазари, са ключов елемент от браншовите изложения у нас и по света. Travel Expo обаче залага и на изненадата, за да..

публикувано на 29.11.19 в 11:21

Стрелча – курорт с лековити води, героична история и ухание на рози

Красива природа, културно-исторически забележителности, трудолюбиви хора, минерални извори – всичко това прави малкия планински град притегателен център за хора от различни възрасти. Активната стопанска инициатива преди век и половина в Стрелча е..

публикувано на 27.11.19 в 12:36