Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Черният петък“ обхваща и туристическия бранш

Над 200 промоционални оферти, очакват посетителите на специализирано туристическо изложение в НДК

Снимка: БГНЕС

Конкурентноспособността, възможностите за реклама и различните методи за привличане на туристи от традиционни и нови туристически пазари, са ключов елемент от браншовите изложения у нас и по света. Travel Expo обаче залага и на изненадата, за да спечели и най-претенциозните клиенти. Затова в рамките на изложението на 29 и 30 ноември, посетителите на Националния дворец на културата имат възможност да се възползват от над 200 ексклузивни туристически оферти, представени от 50 изложители.


Идеята на събитието е всеки изложител да предлага оферти, които важат само в рамките на изложението, а потребителите да се възползват от тях разказва Антон Пенев, съосновател на фирмата организатор на изложението. – Целта ни е все повече да налагаме културата на ранното планиране на почивката за следващата година. Имам предвид в края на месец ноември, хората да могат да планират своята почивка през лятото. Имаме оферти за България и чужбина, за лятна и зимна ваканция, круизи и екзотични дестинации.

Нуждата от подобно събитие е осезаема, тъй като, както всеки друг бранш и нашият от време на време преживява едни мини катарзиси, които променят възгледите на всички в него – продължава Пенев.

Участието в подобно изложение е подчинено на атрактивността на туристическия продукт. Неслучайно по време на Travel Expo, всички щандове са с еднакъв размер и близка визия, а различни са единствено офертите, предлагани от отделните фирми. Всичко друго е еднакво – категоричен е Пенев. – 6 кв. м, една и съща стена, една и съща маса, едни и същи два стола, две лампи и мокет. Идвайки на дадения щанд, потребителят няма да може да разбере дали тази компания има 1000, 100 или 3-ма работещи, а вниманието му се насочва изцяло към продукта, който тя предлага. Понякога трудно намираме съмишленици, тъй като някои хора не искат да бъдат поставени в калъп, но броят на изложителите тази година, надхвърля нашите очаквания

Тази година форумът съвпада с т. нар. „Черен петък“ – последния петък от месец ноември. Популярна практика сред търговците е да обявяват намаления за своите стоки, през цялата последна седмица от месеца и така да стимулират своите клиенти да напазаруват отрано за предстоящите Коледни празници. Напоследък много българи също се възползват от тази възможност, тъй като „седмицата на намаленията“ е факт и у нас. Според Пенев, в началото туристическата индустрия у нас възприема плахо възможността да спечели повече, благодарение на намаленията на много стоки и услуги, предлагани през този ден или седмица.

През последните години все повече туроператори и турагенти се активизират в тази посока. Работят активно, убеждавайки контрагентите да им дават все повече и по-големи ексклузивни отстъпки за определен период, брой стаи или туристически пакети. Особено през миналата година се усети едно нарастване на офертите в нашия сектор – признава организаторът. – Това е един добър инструмент, ако се използва коректно спрямо потребителите. Той би допринесъл за едно по-добро планиране на дадената компания. В тази връзка, още през октомври организирахме работни срещи с Националната агенция по приходите и Комисията за защита на потребителите, за да можем да сме сигурни, че офертите, които ще предложим, отговарят на всички изисквания и не нарушават законите за защита на потребителите. За да бъде успешно събитието, ние трябва да предложим адекватни оферти, които не подвеждат потребителите.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Зелник, скроб, пълнозърнести пици и боза – кюстендилските села като атрактивни гастро дестинации

Селският туризъм върви ръка за ръка с опознаване на кулинарията на дадено място. А районът на Кюстендил е златна мина в това отношение. Затова гастро туровете в тази част на България набират все по-широка популярност. Туристите посещават малки ферми..

публикувано на 07.06.24 в 08:25

От лозето до бутилката – легендарният Мавруд като част от визитката на България

Маврудът е поезия в бутилка - така го определят ценителите на емблематичния нашенски сорт вино. Характерен за него е наситеният рубинен цвят, както и високите нива на танини и киселини. Аромати на горски плодове, шипков мармалад, землисти нотки, билки..

публикувано на 31.05.24 в 10:05

Мексикански туристи пристигат у нас за културни обиколки

Чартърни полети от Мексико до София ще се изпълняват на всеки две седмици до края на месец ноември 2024 г., съобщава bgtourism.bg. Преди дни самолет на български авиопревозвач с 320 мексикански туристи е кацнал на летище София. Оказва се, че това е..

публикувано на 26.05.24 в 10:35