Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Французин популяризира България с винени турове

Снимка: БГНЕС

Виненият туризъм е шанс България да привлече по-платежоспособни туристи, както и възможност да покаже, че не желае да бъде възприемана като евтина алкохолна дестинация.

В това ни убеждава Гий Лабери – французин, който си е поставил за цел да популяризира България като винена дестинация в собствената си страна. Самият той е от Бордо, „меката“ на виното. В България се установява заради любовта си към една българка. В страната ни той управлява туристическа фирма, има и винарна, а голяма част от посетителите му са негови сънародници.

През 2007 г., когато България стана член на Европейския съюз, пристигнах тук, за да проверя условията за винарните и отглеждането на лозя – разказва Гий. – Тогава пътувах и до Румъния, но открих че България е малка и красива страна. Освен това тук намерих своята любов. Сега живея в Пловдив. Не говоря български, защото има кой да ми превежда – моята съпруга. Организираме винени турове в България за около 3000 френски туристи годишно, както и за други любители на виното по света.


По думите на Гий Лабери, развиването на бизнес в България не е нито лесно, нито – много трудно:

Лесно е, защото  България е нов пазар за туристите и ги привлича с непознатото. Трудно е, заради разликата в стандартите – има много добри хотели, но има и такива, които са под очакванията. Много често хората в бранша не знаят какво търсят или искат туристите. Например, предлагат някакво вино, което смятат, че е добро. Да, това вино в България е добро, но то не е по вкуса на чуждия турист. Други сериозни проблеми за бизнеса няма. Ние сме членове на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. Тя ни помага и консултира. За мен България е добра дестинация, но трябва да се рекламира по-добре. На много места по света хората не знаят къде се намира България. Не знаят, че тя има добър морски и културен туризъм, че има още много неща, които може да предложи.



Винени дегустации за малки групи, живописни пейзажи, интересни срещи, история, анекдоти, архитектура и добра храна – това е формулата, с която Гий Лабери привлича французите в България. Но познават ли те страната?

Французите не познават добре България. От 2015 г. насам има чартъри от Франция до Варна. Когато имаше проблеми в Тунис, Египет и Мароко, хората искаха да отидат на море и потърсиха други дестинации. Гърция и Испания им бяха познати, но много французи решиха да открият малка и непозната страна, каквато е България. Но ние имаме проблем във Франция с представата, създадена за страната ви. Защото в медиите има немалко публикации за различни проблеми, какъвто е този с ромите. Имиджът на България страда от това. Когато хората дойдоха обаче, останаха доволни. Бяха изненадани, че това не е краят на света, че България е европейска държава. Е, българите не се усмихват много, но има хотели, магистрали интересни места за посещение. А най-много им харесва природата. Голям проблем за французите е, че не обичат краставици. Този зеленчук се намира в шопската салата, в таратора. Затова, когато дойдат тук казват, че това е страната на краставиците. И все пак харесват киселото мляко и това, че има различни храни, които откриват в ресторантите.  

Според Гий Лабери, който от 10 години живее в Пловдив и управлява семейна туристическа фирма, България може успешно да предлага специализирани туристически пътувания, каквито са винените турове и продуктите на културния туризъм. По думите му, хората, които търсят специализирани турове, са хора с доста по-високи изисквания. Те биха искали да имат различни преживявания от това, което търси масовия турист. Те искат да опознаят културата, търсят места с богата история и залагат на лукса и на перфектното обслужване в хотелите и ресторантите.

Снимки: личен архив, БНР-архив



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Зелник, скроб, пълнозърнести пици и боза – кюстендилските села като атрактивни гастро дестинации

Селският туризъм върви ръка за ръка с опознаване на кулинарията на дадено място. А районът на Кюстендил е златна мина в това отношение. Затова гастро туровете в тази част на България набират все по-широка популярност. Туристите посещават малки ферми..

публикувано на 07.06.24 в 08:25

От лозето до бутилката – легендарният Мавруд като част от визитката на България

Маврудът е поезия в бутилка - така го определят ценителите на емблематичния нашенски сорт вино. Характерен за него е наситеният рубинен цвят, както и високите нива на танини и киселини. Аромати на горски плодове, шипков мармалад, землисти нотки, билки..

публикувано на 31.05.24 в 10:05

Мексикански туристи пристигат у нас за културни обиколки

Чартърни полети от Мексико до София ще се изпълняват на всеки две седмици до края на месец ноември 2024 г., съобщава bgtourism.bg. Преди дни самолет на български авиопревозвач с 320 мексикански туристи е кацнал на летище София. Оказва се, че това е..

публикувано на 26.05.24 в 10:35