Може би малцина знаят, че първият ми досег с професионалната радио журналистика е в английска редакция на Радио България . Това каза новоизбраният генерален директор на БНР Андон Балтаков при представяне на концепцията си за развитие на националната медия в Съвета за електронни медии. В програмната му стратегия Радио България остава авангард в чуждоезиковото присъствие на БНР в дигиталното пространство.
За целта новият генерален директор предвижда две ежедневни подкаст програми с ефективно дигитално присъствие, насочени към две различни аудитории.От една страна ще се привлича нова аудитория – читатели, слушатели с цел опознаването на България в чужбина и да подпомогне по някакъв начин българската външна политика. От друга страна ще се предлага информация за посещаващите България. За Балтаков е важно един чужденец да може, след като влезе в сайта, да получи първоначално впечатление за страната, която посещава.
Андон Балтаков е завършил висшето си образование в Университета за национално и световно стопанство в София, има магистърска степен по бизнес администрация от университета "Йейл". През 94-та година започва да сътрудничи на БНР, след което става водещ в „Радио Витоша“. После постъпва в новинарския екип на програма „Хоризонт“ на БНР. След проведен конкурс специализира в BBC. Кариерата му зад граница преминава през агенция Associated Press в Ню Йорк и CNN Digital, където заема мениджърски позиции. В настоящия момент Андон Балтаков ръководи консултантска компания в САЩ в областта на медиите.
В концепцията си за развитие на БНР, новоизбраният директор предложи коренно различен, иновативен подход, който спечели подкрепата на членовете на СЕМ. Някои съветници, обаче, не скриха опасенията си, доколко тя може да се реализира на базата на сегашното състояние в БНР.
Една от мерките, които предлага Балтаков за укрепване на финансовото състояние на общественото радио, е финансирането да бъде чрез целеви трансфер от държавния бюджет и той да е или функция от БВП или от данъчни приходи. В концепцията си Балтаков предложи и увеличаване на собствените приходи на БНР чрез многообразните продукти, които БНР произвежда в отделните си структури.
Най-разпространените в България имена през 2024 година са били Георги (140 818) и Мария (100 651). След тях се нареждат Иван и Иванка, а после - Димитър и Елена, показват данните на НСИ. При новородените през изминалата година най-популярно за..
В първия ни брой за 2025 г. слушайте: Новогодишно наричане от Бесарабия – за обичая „Поле-поле“ разказва етнографът Галина Манолова; За предизвикателството да издаваш български вестник зад граница и посланията, които той отправя –..
През 2024 година българите активно използвахме търсачката Google, за да се информираме по теми, отразяващи случващото се по света и у нас. Спортистите ни отново доказаха, че умеят да вдъхновяват и да предизвикват национална гордост. Затова спортът..
Година на политическа нестабилност и противопоставяния не толкова на идеи за излизане от дългогодишния властови ребус, в който се намира България, а на..
Часовникът на кукления театър е една от емблемите на град Стара Загора вече 48 години. Той е пуснат в действие през 1977 година и е единственият такъв..
В "България днес" на 7 януари ви срещаме доайена на българската общност в..