Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Международните товарни влакове продължават да пътуват, няма риск от пренасянето на зараза

Снимка: кадър YouTube

Международните товарни превози по железен път продължават да се извършват, каза за БТА инж. Иван Личев, управител на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД. При пресичането на границите няма риск от пренасяне на коронавируса, тъй като във влаковете не пътува персонал и не се налага карантина.

През страната ни на път за ГКПП „Кулата” пътуват тирове от седем държави, чиято крайна цел е Южна Италия. От седмици трафикът, по думите на инж. Иван Личев, е „стресиран” заради мащабите, с които се разпространява заразата в Северна Италия. Това е и причината т.нар. зелени коридори да не дават желания резултат, въпреки поетия от европейските лидери ангажимент да гарантират гладкото управление на границите и функционирането на Общия пазар, коментираха от Съюза на българските транспортни работници.

Междувременно десетки затворени фабрики принудиха много български шофьори да се пренасочат, но това не помогна стоките – често от първа необходимост, да бъдат транспортирани до своите клиенти.

На граничните пунктове локомотивите и вагоните задължително се дезинфекцират, каза още инж. Иван Личев. Извършват се превози за внос и износ, преминават и международни транзитни товарни влакове. Удължава се времето за приемане и предаване на железниците на граничните гари, тъй като се забавя обработката на документите.

БДЖ има готовност да осъществява превоз на стоки с контейнерни композиции, които да се обработват на интермодалните терминали в Драгоман и Пловдив, за да се облекчи усложнената обстановка с преминаването на ТИР камионите през границите. В напреднала фаза вече се намират договорните отношения с един от големите интерконтинентални оператори за контейнерни превози на стоки. Инж. Иван Личев добави, че ролята на товарните жп превози ще нараства в целия ЕС по повод на директивите за транспорта и на “Зелен пакет 2030”.

За да поеме незабавно или скоро съществена част от товарния трафик, жп транспортът ни се нуждае от институционално потвърдена средно- и дългосрочна перспектива, която да бъде отразена в регулациите на отрасъл транспорт и в референтните документи, отнасящи е до железопътния транспорт, коментира още управителят на „БДЖ – Товарни превози”. В момента на интермодалния терминал в Пловдив, отдаден на концесия на товарната жп компания „ПИМК рейл”, се товарят ремаркета на тирове върху платформи на железницата, за да се избегне струпването на още камиони по границата с Турция. Това е единствената алтернатива за бързо осъществяване на търговията между двете страни.

„ПИМК рейл” има общ влак с няколко вагона с „БДЖ – Товарни превози”, който всекидневно извършва по два курса до Турция, съобщиха от транспортното министерство. По този начин между 60 и 80 пренатоварени ремаркетата се транспортират чрез специални платформи. От министерството преговарят с жп превозвачите за купуването на още вагони, с които до южната ни съседка и обратно всеки ден ще могат да се превозват ремаркетата на над сто тира.

Основен приоритет за БДЖ е грижата за здравето на служителите, а след това идва изпълнението на графика за превоз на товари, коментира още инж. Иван Личев. „В условията на вътрешни и международни ограничения, карантина и изолация железопътният транспорт остава единствената сигурна среда, по която продължават да се извършват почти безпрепятствено превози и доставки на жизненоважни стоки за поддържането на икономиката и на живота – горива, суровини и материали”, твърди експертът.

Поради спецификата на дейността, служителите на БДЖ и особено експлоатационният персонал са „значително по-малко изложени” на рискове от заразяване в сравнение с хората от други основни отрасли. Това според инж. Иван Личев дава възможност на компанията да продължи превозването на товари без съществени отклонения в графиците и обемите.

Редактор: Диана Цанкова

Снимка: БТА


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Силна буря и едра градушка доведоха до бедствено положение в няколко български общини

След снощната буря, придружена с градушка и силен вятър, няколко общини в страната понесоха сериозни щети и обявиха бедствено положение.  За кошмарна гледка, невиждана досега опустошителна буря, апокалипсис с изпокъсани електрически проводници,..

публикувано на 14.06.24 в 11:07

Жълт и оранжев код за опасни валежи в 19 области на Централна и Източна България

В петък,14 юни, през страната с умерени ветрове ще премине студен атмосферен фронт. На много места ще има кратки, но интензивни валежи с гръмотевици. В Югоизточна България има опасност от градушки. Минималните температури ще са между 17 и 21°,..

публикувано на 13.06.24 в 19:40
Градушката в Габровско

Градушки и бури удариха Централна и Източна България

В Ловешко продължават огледите на щетите от бурятя, придружена с градушка, която на 12 юни в 19 ч. наводни улици, унищожи реколта и прекъсна тока на много места. Само за около 20 минути над Ловеч се изляха 25 литра дъжд на кв. м. и градушка ...

публикувано на 13.06.24 в 09:16