Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Летен туристически сезон и през есента?

Пандемията от Covid-19 преначертава планове и схеми в туризма

| обновено на 17.06.20 в 15:16
Слънчев бряг
Снимка: Даниела Костадинова

Министърът на туризма Николина Ангелкова даде заявка, че през това лято контролът върху туристическия сектор в България ще е безкомпромисен, за да се гарантира качеството на услугата, но и за да се привлекат повече гости от рискови, заради Covid-19, дестинации. От идната седмица се очаква постепенно раздвижване на полетната програма на всички основни туроператори и авиопревозвачи, опериращи на българския пазар. Планираните чартърни полети от 25 юни до края на септември за Летище "Бургас" са над 10 600, а за Летище "Варна" - над 6400.

В най-големите морски курорти „Слънчев бряг“ и „Златни пясъци“ над 60% от хотелите ще отворят за летния туристически сезон, показват прогнозните данни на Министерството на туризма.

Златни пясъци

От 22 май до днес над 91 000 туристи са пренощували в места за настаняване, регистрирани в българската Единна система за туристическа информация. От тях 93% са българи, а останалите - чужденци.

 „Възможността за субсидиране с 35 евро на седалка за чартърни полети ще позволи да удължим летния сезон до края на октомври“, каза министърът и допълни, че в средата на юли ще се потвърди колко и от кои пазари ще се реализират полети и през октомври.

Според редица експерти обаче туристическият бранш е заплашен от тежко и трудно лято, а сезонът няма как да бъде удължен до края на октомври, както прогнозира министърът на туризма Николина Ангелкова. В интервю за БНР Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма коментира, че туристическият бранш е първият, засегнат от кризата, и ще бъде последният, който ще се възстанови. Занков добави, че е необходима много по-голяма активност от държавата за рекламиране на България като по-слабо засегната от коронавируса дестинация.

Всъщност, самото министерство преди няколко дни лансира идеите на кампанията „България - сигурна дестинация“, а министър Ангелкова заяви, че след Турция страната ни е втората, получила печат за сигурно пътуване, основан и на факта, че „нашата дестинация е безопасна и отговаря на всички изисквания за здравните протоколи“. Дали обаче това е достатъчно, никой не може да каже.

От 22 юни стартира и комуникационната кампания на България за 1 година на съседните пазари, в Германия, Вишеградската четворка, Русия, Украйна, Беларус. Кампанията обхваща всички възможни комуникационни канали за реклама на България като място не само за летен туризъм, но и за планински, културен, балнео и спа туризъм.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

#Бузлуджа: българският комунистически символ е знаменитост в Instagram

Изоставеният паметник на вр. Бузлуджа се превърна в истинска знаменитост в Instagram, заемайки 10-то място в класацията на най-посещаваните изоставени сгради в света. Данните на авторитетната застрахователна компания Алън Боусел Груп (Alan..

публикувано на 13.07.24 в 09:10

На море и петанк в Шабла

Там където лъчите на изгрева докосват най-рано българската земя, забавната игра петанк и морето си дават среща. И точно там, вече двадесет години, приятелите на прочутия спорт с метални топки се събират на международен турнир. Всички те са привлечени..

публикувано на 05.07.24 в 10:40
Снимка: facebook.com/kreposttamogilitsa

Нова вълшебна гледка към склоновете на Западни Родопи

В разгара на лятото търсим прохлада в планините, а месеците юли и август са най-натоварени за хотелите и местата за настаняване по горното поречие на Арда. Нова панорамна гледка ще привлича летуващите по пътеките на Западните Родопи. На 6 юли ще бъде..

публикувано на 29.06.24 в 09:15