Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Иновациите на пазара...

Протеинови бонбони изненадват небцето с три традиционни български вкуса

Снимка: Facebook / CardinalBites

Два символа, с които хора от цял свят свързват България, са розовото масло и киселото мляко. Техният аромат и вкус удивляват всеки турист, решил да посети страната ни. Легенди се носят за лековитите им качества, а нобеловият лауреат за медицина Иля Мечников твърди, че киселото мляко вероятно е една от причините за многото дълголетници у нас. В наши дни интересът към „еликсира на дълголетието“ не стихва и не липсват опити, полезната бактерия отговорна за подквасването му - Lactobacillus bulgaricus, да бъде добавяна и към други хранителни продукти. Вероятно ще се изненадате, но тя вече се използва и за направата на бонбони.

Водени от желанието си да експериментират с вкусовете, четирима млади хора създават първите български протеинови бонбони с пробиотик, розово масло и пчелен прашец.

„Искахме бонбонът да бъде високопротеинов, максимално ниско калоричен и така ни хрумна да го обогатим с пробиотик. Търсихме пробиотичен щам, който намерихме от един от най-големите производители на мляко в България. Освен него решихме да включим още роза и мед. Като цяло всичко започна случайно, но се получава много красиво и това ни убеждава все повече в потенциала на идеята.“

Идеята не остава незабелязана и експериментаторите получават необходимото за реализацията ѝ финансиране, изпълнявайки важно условие – продуктът им да допринася за промяна, улеснение и подобрение на ежедневието и живота на хората. Следващата крачка на младежите, наред с усъвършенстването на рецептите и съчетанията от вкусове, е да наложат своя продукт и зад граница.

„Вече преговаряме с представител в Германия, където се надяваме да успеем да влезем догодина – разказва главният двигател на проекта Жасмина Гевезиева. - Със сигурност ще започнем с основни пазари в Европа, където имаме изградени партньорства от предишни проекти или просто приятели, които познават добре средата. По отношение на продуктите – освен различни вкусове бонбони, мислим и за други варианти, например бисквити. Но в момента основно сме се съсредоточили върху различните вкусове и възможността да разширим категорията протеинови бонбони, вкарвайки възможно най-много и нестандартни вкусове.“

За да бъде успешен един роден продукт в чужбина, той трябва да удовлетвори изцяло търсенето и нуждите на клиентите, както и да реши конкретен потребителски проблем. Жасмина е убедена, че българските протеинови бонбони ще имат успех и извън България, тъй като правят именно това:

„Проблемът, който искаме да решим е как да хапваш сладко, което да е максимално полезно за душата и тялото. Ние познаваме потребителите и начина, по който мислят. Смятаме, че от тях има достатъчно голяма група както в България, така и извън нея. Типично българските продукти са конкурентно предимство. Розата и пробиотикът досега нямат съчетание в протеинов бонбон. Надявам се хората да харесат вкуса и да научат повече за България, чрез нашите бонбони.

Любопитно е, че един брой от това сладко изкушение е едва няколко грама, но е изключително засищащо. “Има две причини за ефекта. Първата е протеинът, който доказано е най-засищащият макро-нутриент. Втората са добавените фибри, които не се усвояват и имат доказано засищащ ефект“, обяснява Жасмина Гевезиева и оценява възможностите за предприемачество в България така:

„Като среда за създаване на бизнес е оптимално добра. Това важи и за софтуерни проекти. По отношение на финансирането, тепърва ще се отварят възможности. Това ще съвпадне и с нашия процес на развитие. Затова за нас самите няма особени пречки и притеснения за момента. Работим целенасочено, дори в събота и неделя и това е една от причините за три месеца да създадем продукт в ниша, която е трудна сама по себе си, защото е в хранително-вкусовата индустрия и изисква спазването на множество регулации. Всички в екипа се опитваме да бъдем толерантни към различията помежду си -  това е една от формулите за успех на работата.“

Снимки: Facebook / CardinalBites

Още от категорията

България е без значим прогрес в индекса за право на собственост

България е на 55-то място от 129 държави в международния индекс "Право на собственост", съобщи Института за пазарна икономика - ИПИ. България има 5,72 т. от 10 т. и е между Румъния и Индия. Спрямо 2019 г. резултатът на страната нараства с 0,15 т. и шест..

публикувано на 24.11.20 в 13:38

Българският бизнес настоява за финансова подкрепа

Българският бизнес разбира, че с цел запазване живота и здравето на гражданите е необходимо предприемането на ограничителни мерки, каквито предстои да бъдат въведени на 27 ноември. Това заявява в своя позиция Българската стопанска камара, като уточнява,..

публикувано на 23.11.20 в 19:35

ЖП транспортът и цифровизацията - приоритети на "Свързана България"

Модернизацията на жп транспорта и изграждането на цифрова инфраструктура са сред основните цели на третия стълб по Националния план за възстановяване и устойчивост, предаде БТА. По време на онлайн дискусия за механизма „Свързана България“ за повишаване..

обновено на 20.11.20 в 14:32