IT специалисти, маркетинг мениджъри, служители в аутсорсинг компании и консултанти в областта на бизнеса и финансите – са сред най-търсените кадри на пазара на труда в момента. Това показа анкета на Радио България, по време на състоялия се в София форум „Кариерен кошер“, организиран за поредна година от сдружение „Тук-там“. Това е най-голямото събитие, което среща българи с опит и образование, придобити в чужбина, които желаят да развият способностите си в България. Покрай пандемията с Covid – 19, хиляди млади българи се прибраха окончателно у дома. Сред тях преобладават висококвалифицирани специалисти, които бързо и лесно успяват да си намерят добре платена работа на родна почва. „В момента се наблюдава голямо търсене на хора с чужди езици“ – казва Ростислав Дянков, който работи в компания за подбор на кадри и добавя:
Според Ростислав, в аутсорсинг индустрията, за разлика от други сектори като туризма, има глад за работна ръка. Към неговата компания се обръщат все повече българи, които владеят чужди езици, както и такива, които се завръщат от чужбина и търсят възможности за реализация тук. Освен това, покрай пандемията, много компании започнали да предлагат възможност за дистанционна работа. На практика хоум офисът се превръща в предпочитана алтернатива както от кандидатите, така и от компаниите.
Сред посетителите на кариерния форум е и 24 -годишната Ралица Додова. Тя е завършила дигитален маркетинг в Холандия и в момента работи на свободна практика по специалността си в България. Признава, че е все още в началото на своята професионална кариера. Избухването на пандемията с коронавирус, обаче променя плановете й да се развива професионално в Холандия.
Преди година Ралица се завръща в родината, но не съжалява. „За мой късмет нещата много бързо потръгнаха, така че, както се казва, всяко зло за добро!“ Оказва се, че в момента има голямо разнообразие от играчи в сферата на маркетинга у нас. Но според Ралица, компаниите предпочитат да наемат хора с опит.
Снимки: Интер Експо Център, Facebook /Ростислав Дянков
Министерството на туризма организира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групата на The Walt Disney Company и Warner Bros. Телевизионната реклама за промотиране на България като..
Синдикално протестно "студио" временно затвори движението по бул. "Цар Освободител" в центъра на София с призив за увеличение на заплащането в трите обществени медии - БТА, БНР и БНТ. Акцията е част от протеста на синдиката КНСБ пред..
За поредна година България участва в инициативата Световна седмица на парите. Това е 13-то издание на Глобална кампания за повишаване на финансова грамотност на ученици у нас и продължава до 23 март. Организатор е Международната мрежа за финансово..
България, далечна като мираж, се оказва любима за човек, който никога не е стъпвал в страната ни. От близо 50 години г-н Джаянта Чакрабарти следи всичко,..
От МВнР предупреждават българските граждани, които възнамеряват да посетят гр. Истанбул, че считано от 19 март 2025 г. от страна на турските власти са..
Българското правителство остава в готовност да окаже допълнителна помощ на своите приятели и съседи, ако се нуждаят от нея в този тежък момент...