Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Световният ден на туризма е днес

Качеството в обслужването се дължи на инвестицията в служителите

Снимка: Дарина Григорова

Каква е формулата за успех в туризма по време на пандемия? За мнозина хотелиери това се оказа трудна задача с много неизвестни, на фона на непрекъснато променяща епидемиологична картина. Други обаче, благодарение на своята находчивост в управлението и организацията на дейността си, съумяха да задържат нивото и да запълнят капацитета си и то с редовните си клиенти. Те бързо се настроиха за новите изисквания, като запазиха качеството на обслужване и създадоха безопасни условия за гостите си. А качеството в обслужването се дължи и на инвестицията в служителите – именно те карат туристите да се чувстват доволни и да искат да се върнат отново. Такава е и формулата на успеха на един от хотелските комплекси в Приморско, който по традиция събира екипа си от различни страни по света:

Мирослав Стойчев
„Тази година имахме и украинци, също и камериерки от Киргизстан и Казахстан – отбелязва управителят на комплекса Мирослав Стойчев. – За другата година планираме да вземем стажанти от училището по туризъм в Пирот (Сърбия). От Полша и Унгария също бяха дошли на стаж момичета и момчета, а догодина може да дойдат и от Турция.“

Всички те успяват да се впишат доста добре в ритъма на работата и да поддържат нивото на обслужването безупречно. Мотивация за екипа са възможността за израстване и отношението на мениджърите, които активно участват в процеса на работа и подкрепят служителите си:

„Ние сме като едно голямо семейство – продължава Мирослав Стойчев. – Независимо от това кой каква религия изповядва и от каква националност е – ние се уважаваме взаимно. Работим в един екип. Отделно имаме френски аниматори, които всяка година са различни и всички са доволни от разнообразието. Имаме много колеги от ресторанта, дори и на рецепцията, които са се развили при нас. Като наблюдаваме работата им, в рамките на една две години, веднага им даваме възможност да се развиват на по-горно ниво. Отделно, много от тях вече учат в университети в специалностите туризъм и ресторантьорство. Отиват на стажове в чужбина, връщат се тук с много голям опит в сферата и се издигат.“


А резултатът от тази форма на организация и управление може да се проследи в различните туристически сайтове. Там хотелът заема челно място в класацията на потребителите, което е показател за качество на обслужване, условия и престой:

„Три години подред печелим първа награда в рамките на голяма френска верига – посочва Мирослав и пояснява: – Става дума за 50 хотела в целия свят. Наградата е въз основа на анкетите, които туристите попълват след като си заминат. А най-добър ресторант означава не само храна, но и атмосфера, обслужване – всичко е комплексно. Тук и мястото е много специално и привлича туристите и персонала да се връщат отново и отново.“


Снимки: Дарина Григорова

Още от категорията

Вкуси България, за да я опознаеш и обикнеш!

Да изследваш България с … небцето. Това е не само възможно, но и желателно за всеки, който иска да се докосне до истинското й лице, скрито зад клишетата и трескавите обиколки „по обекти“ с колекциониране на селфита. У нас селският туризъм..

публикувано на 11.10.21 в 11:13

България се представя на туристическо изложение в Украйна

На 5 и 6 октомври 2021 г. България ще участва в международното туристическо изложение UITM 2021 г. в Киев (Украйна). Това е най-голямото есенно туристическо изложение на пазар Украйна (UITT & UITM), съобщават от Министерството на туризма...

публикувано на 05.10.21 в 06:35

Белоградчишките скали – балони, вино, колела, драконови лодки и други емоции

Това лято широка популярност придобиха полетите с балон над Белоградчишките скали , а активният туристически сезон приключи с уникална Балонена фиеста в края на септември. Тогава над 10 балона от няколко държави се издигнаха заедно високо в..

публикувано на 04.10.21 в 10:03