Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Асен Василев: Между 50 и 100 млн. лв. трябват за посрещането на украинските бежанци

Снимка: БГНЕС

Между 50 и 100 млн. лв. ще бъдат необходими за посрещането на бежанската вълна от Украйна, прогнозира пред БНР вицепремиерът и финансов министър Асен Василев. Според него няма да се стигне до съкращаване на капиталови разходи, за да бъдат подслонени бягащите от войната. Министърът уточни, че в бюджета има буфери, които да покрият необходимите суми, преди те да бъдат възстановени от Европейската комисия  “по линия подпомагане на граничните държави, приемащи бежанци”.

Вицепремиерът предупреди за целенасочено създаване на паника относно липсата на стоки от първа необходимост, както се случи с горивата и олиото. Затова и Комисията за защита на конкуренцията ще бъде сезирана, а ако не се задейства, ще бъде поставен въпросът за нейните действия и състав. Асен Василев обвини опозицията в създаването на паника сред хората и добави, че разполага с информация за подготвяни подобни акции с цената на брашното и захарта.

 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Български ученици се завърнаха с 6 медала от Балканиада по математика

Националният отбор на България по математика се представи отлично в Балканската олимпиада за 15-годишни. 6 български ученици се завърнаха с 6 медала от надпреварата в Анталия проведена между 25 и 30 юни, съобщи Министерството на образованието...

публикувано на 01.07.24 в 16:44

Патриарх Даниил: Приемам кръста на патриаршеското служение, което ми се възлага днес

Завърши интронизацията на новоизбрания български патриарх – видинският митрополит Даниил. Новият духовен баща беше посрещнат в катедралата “Св. Александър Невски” от миряните с възгласи “Достоен” и аплодисменти. “ Със съзнание за собствено недостойнство..

публикувано на 30.06.24 в 17:36

СЕМ с кампания за медийна грамотност – "Провери, преди да се довериш"

Съветът за електронни медии у нас предприе масирана кампания за медийната грамотност. Кампанията е провокирана от факта, че смартфоните, таблетите и телевизорите с възможност за връзка с интернет все повече са част от ежедневието ни и оказват..

публикувано на 30.06.24 в 07:05