България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия постигнаха принципно споразумение с ЕК за селскостопанската продукция от Украйна, за вноса на която те наложиха вето до 5 юни. Това съобщи изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия Валдис Домбровскис, предаде кореспондентката на БНР в Брюксел Ангелина Пискова. ЕК ще предложи извънредни предпазни мерки за пшеницата, царевицата, рапицата и слънчогледовото семе. Не се уточнява какви точно ще бъдат те. В същото време петте източноевропейски страни ще свалят ветото за внос на други продукти от Украйна. В замяна ще получат европейска подкрепа от 100 млн. евро, като не е ясно как точно ще бъдат разпределени тези средства.
Постоянните представители на страните членки от ЕС вече постигнаха съгласие за удължаване на безмитния внос от Украйна, чийто срок изтича на 5 юни, с още една година.
По данни на консултантската компания УкрАгроКонсалт през 2021-2022 гг. делът на износа на слънчоглед от Украйна на световния пазар достига 45-46%.
Над 30 българисти от единайсет страни се събраха на двудневен форум в София и Пловдив, посветен на кирилицата, за да представят последните си достижения в изследването на Кирило-Методиевото дело и да напомнят, че българската средновековна култура е..
В България умиращите от инсулт са четири пъти повече, в сравнение с останалите държави в ЕС, сочи доклад на Европейската комисия от 2021г. През 2023 г. в страната ни са регистрирани 45 хиляди пациенти с инсулт, от които над 5500 са починали..
Български висши училища се включиха в проведеното в Япония Изложение за висше образование в ЕС, което се проведе на 15 и 16 юни 2024 г. в Токио и Киото. Сред образователните институции от 20 държави-членки на ЕС бяха Медицинският университет в..
За 30 юни е свикан Патриаршески избирателен църковен събор, който трябва да излъчи предстоятел на Българската православна църква и митрополит на..
Завърши интронизацията на новоизбрания български патриарх – видинският митрополит Даниил. Новият духовен баща беше посрещнат в катедралата “Св. Александър..
Съветът за електронни медии у нас предприе масирана кампания за медийната грамотност. Кампанията е провокирана от факта, че смартфоните, таблетите и..