Почти всяко момче още от малко проявява нескрит интерес към автомобилите, а когато вече познава марките и моделите, често кара своите родители да познаят каква е колата, минала покрай тях току-що. Една от професиите, за които си мечтае, освен космонавт, най-често е именно автомобилен състезател. За някои желанието се сбъдва, за други, остава скрита страст, която, за съжаление, понякога се проявява на пътя, застрашавайки човешки животи.
Събеседникът ни Милен Иванов не става автомобилен състезател, но остава близо до автомобилите, защото 7 години работи в известно българско тунинг-студио. Признава, че вече избягва физическата работа по тях, тъй като развива алергия от лепилата и химикалите, които се използват при преработката на моделите. Днес автомобилите продължават да са част от живота му, но само като проекти в дигитален вариант.
Отдадеността му към автомобилния дизайн, може да се каже, че вече му се е отплатила, тъй като негов високопроходим автомобил, създаден за видеоигра, впечатлява собствениците на бутиково автомобилно студио в Лос Анджелис, които решават да произведат и предложат модела на пазара. Така се ражда джипът Rezvani Vengeance.
"Аз лично не очаквах чак толкова голям интерес към моя джип и желание на компания да го произведе. Когато го мислех, идеята беше да не бъде чак толкова футуристичен и да можеш все пак да си представиш, че това е нещо реално – разказва в интервю за Радио България Милен Иванов. – Беше необходима сериозна преработка на оригиналния модел, който направих. Всеки от дизайните трябваше да отговаря на определена цена, за да може компанията да се вмести в предвидения бюджет. Стойността на първия вариант, който им представих, беше около 1 милион долара".
Цената е твърде висока, затова от компанията решават да намалят стойността на инвестицията си, което налага и премахване на някои от елементите и екстрите на джипа. Една от промените е свързана с вратите, които според оригиналния дизайн, е трябвало да останат тип "Лястовица".
"За да отвориш бронирана врата по този начин, са необходими съвсем различни механизми и настройки за безопасност, тъй като ако подобна врата падне на крака на клиента, си представяте какво може да се случи. Новина номер едно и срината репутация, както за компанията, така и за създателя на този дизайн. Затова от компанията прецениха, че ще продават джипа на по-ниска и достъпна цена, без тази екстра. Така настоящата най-ниска е около 270 000 долара и може да стигне до 700 000, в зависимост от подобренията, които клиентът иска да поръча. Постарахме се обаче да запазим горе-долу 60% от оригиналния дизайн."
Произведените до момента джипове са три, а целта на компанията е да прави по 25 на година, които да предлага в своя офис в Лос Анджелис.
Макар да участва активно в процеса по излизането на автомобила на пазара, Милен все още няма възможност да замине в Града на Ангелите, тъй като е посветен изцяло на грижата за двете си деца, които са твърде малки, за да пътуват през Океана.
Междувременно, работата също му предлага нови предизвикателства, този път, свързани с анимационни поредици, в които главен герой са автомобилите.
"Вече са факт 7 сезона с по 7 серии всеки. Анимационно студио го продуцира, по лиценз от официалните представители на филмовата поредица „Бързи и яростни“. Аз работих 2 или 3 години по дизайна на използваните в сериите модели" – разкри Милен и уточни, че сериалът е достъпен в една от световните видео-платформи.
Актуалният проект, по който работи все още е тайна. Единственото сигурно нещо е, че историята отново е свързана с автомобилите, а анимацията ще бъде от изцяло нов тип.
Роденият в Добрич Милен е учил в Националната гимназия по приложни изкуства "Свети Лука", след което завършва и Националната художествена академия. Признава, че рисуването на портрети, натюрморти и други живописни платна, винаги са му били скучни, за разлика от героите и сюжетите в различните игрални, анимационни филми и видеоигри. Затова избира да се посвети именно на това свое призвание, с което живее щастливо и до днес.
Снимки: личен архив
Казва, че отдавна не се чувства чужденец в България. Тук е неговият дом, научил е българския и подобно на повечето ни сънародници се вълнува от политическата ситуация в страната. Но най-голямата му страст, това, което изпълва дните му със светлина..
Доц. д-р Марко Скарпа изследва Кирило-Методиевото наследство и ролята на южнославянските скриптории и работилите в тях за разцвета на културата на Балканите през XIV век книжовници. Интересува се също от отзвука, който духовният подем в България и във..
През септември миналата година женският хор на българския фолклорен ансамбъл "Шевица" в София се сдоби с изненадващо попълнение – млад мъж, с татуировки и всичко, както си му е редът за вокалист на канадска хеви метъл групал – влезе и седна..