Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Български фирми проявяват все по-сериозен интерес към специализирани панаири в Германия

Възможностите за рехабилитационни процедури у нас се нуждаят от по-активно представяне пред германските клиенти

Снимка: БТА - архив

89% от германските инвеститори в България отново биха избрали страната ни за свои инвестиции – сочи проучване на Германо-българската индустриално-търговска камара, проведено през 2024 г. Германия продължава да е ключов партньор от гледна точка на стокообмена, който през миналата година е близо 12 млрд. евро.

Кои са факторите, които правят България конкурентоспособна за германските компании? – отговор дава главният управител на ГБИТК Соня Миклай:

Соня Миклай

"От една страна, са суровините, които имаме тук в България, необходими за работата на предприятията. Освен това виждаме, че има една промяна – България вече не е държава за евтина работна ръка, което е предпоставка за друг тип инвестиции. България е конкурентоспособна държава с потенциал за автоматизация, с цел определен персонал да бъде освободен от някои свои задачи, за да поеме други."

Първият ден на настоящата година даде началото на пълноправното членство на България в Шенген, но все още няма данни как германските инвеститори оценяват този факт и влиянието му върху икономическата ситуация у нас.

"Планирали сме да проведем анкета, когато се навършат 100 дни от присъединяването на България към Шенген. Така ще добием ясна представа за отношението на бизнеса, тъй като за някои процеси е необходимо време" – обясни Соня Миклай.


Дотогава ГБИТК продължава своята работа по текущите ѝ задачи, част от които са свързани с представянето на България на четири големи световни панаира в Нюрнберг, Дюселдорф, Лайпциг и Мюнхен. Според управителят на Камарата, настоящата година е специална в това отношение:

"Тази година имаме и повече български фирми, които биха искали да участват на тези панаири. На изминалото строително изложение в Мюнхен /13-17.01. 2025г./ участваха 9 изложители от страната, на виненото изложение в Дюселдорф /16 – 18. март/ ще участват 27 фирми, сред които има и нови участници, което за нас е много хубаво. С 43 фирми, България участва и на панаир за био-продукти в Нюрнберг, провел се от 11 до 14 февруари. Надяваме се да участваме и в един панаир на поддоставчиците, който ще се състои в Лайпциг от 11 до 14 март.  В него ще участват 6 фирми, както и две отделни, които сами излагат своите продукти. Виждаме, че българските фирми се интересуват и от панаирите, които са организирани от немски фирми, но се провеждат на други континенти."


Германо-българската индустриално-търговска камара има желание да продължи сътрудничеството си с Министерството на туризма и да подпомогне популяризирането на България като туристическа дестинация на германския пазар – научаваме от Соня Миклай, която очаква скорошна среща с новия министър на туризма Мирослав Боршош.

"Ако погледнем статистиката отпреди пандемията от Covid-19, туризмът тогава формира около 9% от БВП, а след края ѝ – процентите са 6. Голям позитив от наша гледна точка, са множеството директни въздушни връзки между България и различни немски градове."

От 2019 година България е включена в листата на здравноосигурителните компании на немския здравноосигурителен пазар. Целта е увеличаването на германските туристи у нас за балнео и СПА туризъм. Здравноосигурителните компании имат подобни споразумения с 12 държави и се стремят да бъдат неутрални що се отнася до препоръките коя държава да изберат да посетят техните клиенти.


"Именно затова България трябва да инвестира не само в това споразумение, а и в по-широко представяне на възможностите за рехабилитационни манипулации в страната. В началото на месец март / 4 – 6.03/ предстои панаир в Берлин, посветен на туризма, в който също ще има българско участие. Това е едно от местата, на които може да се говори в тази посока, макар че на него участват само професионалистите в бранша. Необходимо е обаче възможностите за такъв тип отдих в България, да бъдат представени и пред отделни клиенти, които биха се възползвали от подобна възможност" – казва в заключение главният управител на Германо-българската индустриално- търговска камара Соня Миклай.

Снимки: БТА- архив, leipziger-messe.de, Министерство на туризма, архив

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Анкета сред работодатели и предприемачи разкрива остър недостиг на кадри

Близо 80 на сто от представители на работодатели и предприемачи в България , участвали в анкета на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), са заявили, че имат остра нужда от кадри с висше образование в областта на техническите науки,..

публикувано на 08.02.25 в 14:40

Черна гора създава работни групи за туристическо сътрудничество с България

Министърът на туризма на Черна гора Симонида Кордич съобщи, че до края на месеца ще бъдат създадени работни групи, които ще работят по откриването на пряка самолетна линия между Подгорица и София и по комуникацията между министерствата на туризма в..

публикувано на 06.02.25 в 11:50

България участва в най-голямото туристическо изложение в Турция ЕМИТТ 25

В Истанбул беше открито  международното изложение за туризъм и пътувания в Източното Средиземноморие ЕМИТТ 25, което ще продължи до 7 февруари. Експертите го поставят сред петте най-големи туристически изложения в света.  Организира се под егидата на..

публикувано на 05.02.25 в 13:15