Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Клиентът винаги е прав. Но дали е така?

козметика стоки магазин потребител
Снимка: dnevnik.bg

Всеки е чувал фразата “Клиентът винаги е прав.” Неин автор е Маршал Фийлд – американски милионер, който е живял в края на 19 - началото на 20 век. Той бил роден в Масачузетс в семейство на фермери. На 17 години започва работа в магазин, а на 28 години вече бил съсобственик на верига от магазини в Чикаго. От самото начало Маршал наложил в своите магазини политика, която била насочена изцяло към интересите на клиента. Това фундаментално го отличавало от другите магазини. Клиентите можели да върнат стоката си без никаква причина, а на продавачите било строго забранено да им противоречат.

Касим Касимов е млад човек в работоспособна възраст от Шумен. От известно време в профила си в една от социалните мрежи той изразява недоволството си от политиката на конкретна голяма хранителна верига. От месеци той си тръгва с безплатна стока от магазини на веригата, възползвайки се от рекламното послание „Свежо или безплатно – ако намерите продукт с изтекъл срок на годност, ще получите същия или подобен безплатно“. Защо и как се промени отношението на служителите на търговската верига към него? И дали, и как Касим търси правата си?

„Акцията“ на Касим повлече крак и набра редица последователи в цялата страна. Последователи най-вече в социалните мрежи, защото напоследък, оказва се, българинът е по-активен там. Там се оплаква, там търси съвети, там получава отговори от съмишленици. А има органи, които могат да защитят правата ни. Потърсихме отговор на въпросите, които възникват след разказа на Касим Касимов. След близо месец опити да се свържем с представители на конкретната търговска верига на различните й управленски нива, в крайна сметка тази сутрин получихме кратък писмен отговор. Ще цитирам дословно. "След получения сигнал за стоки с изтекъл срок на годност в един от магазините на нашата търговска верига в Шумен бе предприета вътрешна проверка по случая. Българската агенция по безопасност на храните също направи проверки и в двата обекта от веригата в града и не откри никакви нарушения. Високото качеството на продуктите е основен приоритет на нашата фирма. Осъществяваме стриктен контрол във всичките ни 117 магазина в страната и държим да предлагаме на потребителите само най-доброто. Развиваме непрекъснато политиката си спрямо клиентите си и се гордеем с практиките, които сме наложили през годините. Една от тях е свързана именно със случай на стока с изтекъл срок на годност. Ако наш клиент намери такъв продукт в магазина, след това получава същия в срок. Това е вече установена и работеща практика, която е изцяло в услуга на клиентите. Удовлетворението на потребителите е най-важно за нас и затова в ежедневната си работа винаги се стремим да бъдем лоялни и честни към тях". Така завършва писменият отговор.

Какви са правата на клиента и на търговеца в конкретния случай и по принцип. Хранителните стоки извън срок на годност не би трябвало да присъстват на рафтовете на магазините, в които пазарувам, категоричен е председателя на КЗП Димитър Маргаритов. 



ВИЖТЕ ОЩЕ
Дарин Димитров - кмет на Търговище

Кметът се отчете онлайн

В година на пандемия се работи трудно, обясни кметът на Търговище д-р Дарин Димитров по време на онлайн отчет за дейността на Общината през миналата година. Модерна градска среда, икономика и бизнес, грижа за хората, интелигентен и зелен град и подкрепа за по-малките населени места - това са били приоритетите на..

обновено на 20.01.21 в 14:02
Община Нови пазар

Обновяват Нови пазар

Близо 25 милиона е макрорамката на проектобюджета на община Нови пазар за 2021. Усилията на кметското ръководство в момента са насочени към подготвянето на  документа, който трябва да бъде гласуван на сесията в края на месеца. Над 4 милиона се очакват за изпълнението на проекти по различните оперативни програми. Чуйте още от репортажа на..

публикувано на 20.01.21 в 12:54

Студенти плащат цели наеми

Вече има висши учебни заведения, които намаляват наемите за общежития в отговор на исканията на Националното представителство на студентските съвети. Те ще вземат по-ниски такси за месеците януари и февруари, когато реално студентските стаи бяха празни заради дистанционното обучение на студентите. Дали и общежитията, които ползват студентите..

публикувано на 20.01.21 в 08:49

Шанс за нов живот за Лидия

45-годишната Лидия Господинова от Русе смята, че живее нов живот след присаждане на стволови клетки в Москва. През миналата година Радио Шумен огласи дарителската кампания в помощ на Лидия, която бе болна от множествена склероза. След перипетии заради пандемията от COVID-19 операцията за трансплантация на стволови клетки на Лидия в Националния..

публикувано на 19.01.21 в 13:46

Мътна вода от чешмите

30 милиона кубически метра вода са се влели в язовир „Тича“ заради валежите през миналата седмица. Това е причината за влошените качества на водата. Регионалната здравна инспекция в Шумен вече препоръча тя да не се ползва и за готвене, защото показателят мътност многократно надвишава санитарните норми, каза д-р Йовка Костова, експерт в инспекцията...

публикувано на 19.01.21 в 13:34

Селски туризъм по време на пандемия

Гостоприемството на българите, уникалната местна кухня, съхранените обичаи и занаяти, както и красивата природа превръщат селския туризъм в предпочитан начин за прекарване на свободното време. Какво се случва обаче с този вид туризъм в условията на пандемия? Това е темата в днешното издание на рубриката ,,Рестартирай Европа: По-силна – за теб“...

публикувано на 18.01.21 в 12:10

"Ретро карантина" или дежавю в сегашно време от преди сто години

„Върнете часовника над сто години назад, за да се окажете в настоящето“ – така създателите на страницата „Ретро карантина“ канят хората да я разгледат в социалната мрежа и да се запознаят със ситуацията, през която е преминало човечеството преди повече от сто години – инфлуенцата.  И в началото на 20 век думата карантина е била особено актуална,..

публикувано на 15.01.21 в 09:50