Нови методи при обучението по ориентиране и мобилност за незрящи, дигитални компетенции и проблеми при онлайн обучението на студентите с нарушено зрение бяха коментирани на информационна среща в Шумен. Тя се проведе в рамките на Месеца на белия бастун. Най-големи затрудения хората със зрителни увреждания срещат в преодоляването на архитектурни препятствия. Въпреки, че от години се говори за това, промените настъпват бавно и в Шумен хората със зрителни увреждания ежедневно се сблъскват с проблеми при придвижването си из града. Един от вариантите да бъдат самостоятелни е възможността да използват различни компютърни програми, каза управителят на Шуменския център за хора със зрителни увреждания Галина Петкова.
В работата си като масажист и в личния си живот Николай Йорданов използва говорящите програми, защото неговото зрение е напълно изгубено. Пламен Недеков е студент по теология в Шуменския университет и има нужда от нови знания за да се справя по-лесно с онлайн платформата за обучение. Бързото развитие на технологиите трябва да се използва пълноценно от хората със зрителни увреждания, убеден е и Недялко Димов- директор на столичния Център „Светлина“. Технологиите дават възможности на хората с увредено зрение да бъдат по-самостоятелни. Важно е обаче българското общество да не забравя, че е длъжник на хората със специални потребности, а властите да правят възможното за адаптиране на сградите, светофарите, табелите, административните услуги за хора със зрителни, слухови и двигателни увреждания. Това, че не срещате често хора с бял бастун или инвалидни колички не означава, че ги няма, а просто че рядко излизат от домовете си заради неадаптирана среда. Чуйте репортажа на Мина Денева.
Шумен бе домакин на дискусионна среща на тема „Един учебен час“. Общо 100 начални учители от областта участваха в семинара и обсъдиха еволюцията на българското образование „От Рибния буквар до електронния учебник“. Организатори на семинара са представители на издателство „Клет България“, които ежегодно организират подобни форуми в..
Шуменската църква „Свети Три Светители“ днес отбелязва своя храмов празник. Църквата е изградена през 1857 година върху старо християнско гробище. По време на Втората световна война храмът е опожарен. Възстановен е отново през пролетта на 1948 година. От три години църквата се изографисва от трима млади украински художници - Ренат и Александр...
Кабинет по технологии и предприемачество е изграден в Центъра за специална образователна подкрепа в Шумен. Целта на екипа е да бъде създадена среда, в която с помощта на нови дейности и методи децата с увреждания да придобиват различни социални умения за самостоятелен живот. Новият кабинет е оборудван с няколко конструкторски комплекта,..
Започна ремонтът на неработещото от 2007 година Начално училище „Ангел Каралийчев“ в Търговище. Сградата беше предоставена за управление на Второ СУ „Проф. Никола Маринов“ в града. Обновяването се осъществява след издадена заповед за строеж от община Търговище. Парите са осигурени от Програмата „Изграждане, пристрояване, надстрояване и..
Колко ефективна е системата и учат ли се шуменци да изхвърлят разделно отпадъците от опаковки? Следи ли се за това, кои контейнери са пълни и кои не и на какъв интервал се изпразват цветните контейнери?Има ли достатъчно информация за ползите от разделното събиране на отпадъците и как да направим така, че боклуците да могат да се рециклират и..
Калина Николова е в 11-ти клас в шуменското Средно училище „Панайот Волов“, а преди ден откри първата си самостоятелна изложба. 30 творби избра тийнейджърката, за да ги покаже в залата на Регионалната библиотека „Стилиян Чилингиров“ и с основание предизвика възхита и в съученици, и в преподаватели, макар че те знаят от години за таланта й. До..
Търговище отбелязва 147 години от освобождението си. Пътеките на събитията от преди близо век и половина ще ни отведат до паметника на ген. Казимир Ернрот и до Морената да положим цвете, до храма „Св. Успение на Пресвета Богородица“ да запалим свещичка и неминуемо до Регионалния исторически музей и Славейковото училище. Има какво да се научи, да..