Бацилът на театъра влиза в кръвта на Виолета Гиндева още като ученичка. Тогава открива афиш с обява за конкурс за театралната школа в Двореца на пионерите. Големият режисьор Асен Траянов е ръководител на трупата. В нея тогава са включени освен Виолета Гиндева и Доротея Тончева, Мая Драгоманска, Кирил Кавадарков и други имена, които след време стават част от театралния ни елит. За Виолета Гиндева театърът е откровение, а зареждането получава от обмена на енергии между колегите на сцената и от публиката в залата.
Актрисата играе дълги години в Народния театър, но е била и в театър „София”, театър „Сълза и смях”, както и на други сцени. Но Народният театър и дава възможността да работи с изключителни актьори като Славка Славова, Иванка Димитрова, Таня Масалитинова, Апостол Карамитев, Георги Георгиев-ГЕЦ, Георги Черкелов и мн. други. Цяло богатство са тези срещи споделя Гиндева. Професията я среща и с невероятни режисьори, както в киното така и в театъра. Това са Въло Радев, Борислав Шаралиев, Христо Христов, Тодор Динов, Вили Цанков, Кръстю Мирски ..., за които казва: много съм взела от техните умения, от светогледа им, от виждането им в дълбочина.
Виолета Гиндева е уволнена от Народния театър през 1993 година в разцвета на силите й като актриса. Въпреки тежките моменти, които преживява тогава като самотна майка с две деца, тя не се отчайва. Още баща й и е казал, че ...във всяка ситуация има и зрънце добро. И тогава актрисата възстановява кафе-театъра в гранд-хотел „София”. Инициативата изцяло е подчинена на пазарен принцип: колкото билети са закупени, толкова хонорари получават актьорите. Поставят цели 14 заглавия до продажбата на хотела. В този период започва и преподавателската й дейност – първо във Варненския университет, а след това в Пловдивския университет и в Театралния колеж „Любен Гройс” в София. Днес актрисата е доцент и най-важното, на което иска да научи своите възпитаници е: да могат сами да намират решение за образите, които играят, както и пътя, по който да стигнат до него. 87% от нейните възпитаници намират място в театрите в България. А другите продължават с магистратури.
Учители на Виолета Гиндева във ВИТИЗ са проф. Желчо Мандаджиев и асистентът му Гриша Островски. Имах страхотен късмет, защото те ме научиха на всичко за професията - споделя актрисата. И онова, което тогава са й казали по-големите студенти, че тези преподаватели не правят звезди, но правят големи професионалисти се е оказало истина, когато се е срещала с техни ученици на сцената.
Виолета Гиндева получава един специален урок по театър от Апостол Карамитев. Той й казва: Ако искаш да станеш добра актриса, трябва да се научиш да се режисираш. Тогава младата актриса изпада в паника. Такова нещо във ВИТИЗ никога не е толерирано. Но с времето тя разбира какво е искал да й каже Карамитев. И то е: да имаш позиция вътре в себе си, да имаш гледна точка и да кажеш нещо важно на публиката.
От живота актрисата научава онази максима, която също е свързана с професията й. И тя е, че „шоуто трябва да продължи”. Както и онова, което помни от баща си, че във всяка ситуация има и зрънце добро.
През април отбелязваме 105-годишнината на един много обичан баритон през 50-те и 60-те години на отминалия век - Петър Петров. Предполагам, че всички, които са гледали спектакли на Софийската опера с негово участие, веднага ще си го спомнят - той беше много емоционален певец, веднага привличаше вниманието на публиката със сърцатата си..
На 23 април в Добрич започва Седмицата на камерната музика "Константин Илиев". С изданието тази година се отбелязва 100-годишнината от рождението на диригента Константин Илиев, един от основателите на фестивала, както и на местния камерен оркестър. Концертите са четири и се провеждат всяка вечер до 26 април включително в концертната зала..
Песен за заслепеното човечество, което иска да се предреши, но не може. Така, както не успява да се предреши в измислената история за несъществуващата Астория. Зойфер не е особено познат в България. Единствената книга с негови пиеси, публикувана на български, Валерия намира случайно в библиотеката на НАТФИЗ. " Стоеше на едно..
На 13 април публиката в Стъклената зала на Музикферайн имаше удоволствието да присъства на забележителна, емоционална галавечер с изкуството на гениалния композитор Фредерик Шопен. Концертът беше организиран от изявената българска пианистка Донка Ангъчева като поредна блестяща инициатива в рамките на създадения от нея в Австрия проект „Изкуството..
"Героят Наско Х. се появи отново след толкова години на забвение. Най-накрая пак излезе и се надявам да продължи да живее неговия приказен живот . Появи се в три романа, но след това Александър Секулов започна да се занимава с драматургия, написа други романи и малко ми липсваше. Той самият предложи да напише една от историите за Наско Х. Така..
Първа изложба на автентични български килими в Париж след повече от век се открива утре вечер - 18 април. Изработени преди стотици години екземпляри ще бъдат показани в галерията на Българския културен институт във френската столица. Става дума за 40 оригинални български килими от 19 -ти и 20 -ти век, които до този момент не са показвани и..
Годишните музикални награди БНР Топ 20 ще бъдат връчени на 3 май, петък, в столичния клуб "Строежа". Отличия ще бъдат връчени на: - песента с най-висок резултат от гласовете на слушателите на сайта top20.bnr.bg ; - песента с най-висок резултат от гласуването на музикалната редколегия на БНР Топ 20; - песента, заемала..
Българският Червен кръст започна раздаването на хранителни пакети за нуждаещи се от цялата страна по програмата за храни и основно материално..
" След направените конституционни промени българската правна система прилича на човек, на когото са предписали силни лекарства, които нямат нищо общо с..
У нас се прилагат едни от най-модерните стратегии за лечение на сърдечносъдови заболявания. Има сравнително бърз достъп до нови лекарства и до някои..