Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Президентът на Русия Владимир Путин

Путин предупреди за нови разрушения в Украйна

Руският президент Владимир Путин предупреди, че ще последват нови разрушения в Украйна в отговор на украинската атака с дрон срещу руския град Казан. Украйна атакува с дронове Казан, на 1000 км от границата "Който и както и да се опитва да разруши нещо в нашата страна, ще се сблъска с много повече разрушения на негова територия“, каза Путин по..

публикувано на 22.12.24 в 15:09

Събитията в здравеопазването през 2024-та

Събитията в здравеопазването, които повлияха върху живота на хората през изминалата година. НЗОК е проверила случаи на многократно хоспитализирани през годината хора Станимир Михайлов: Бюджетът на НЗОК запазва политиките, провеждани през тази година Първият ни медицински хеликоптер засега остава без лебедка Главчев:..

публикувано на 22.12.24 в 14:09

Спирала от избори през 2024 г. силно разклати здравината на държавните финанси

След като България навлезе в спирала от предсрочни парламентарни избори, здравината на държавните финанси силно се разклати.  За догодина се оформя сериозен дефицит, който мнозина очакват да надхвърли 3%, въпреки заявката на служебния кабинет. Причината е, че разходите, особено в частта им за персонал, са изключително раздути, а повечето..

публикувано на 22.12.24 в 13:59

Полицията е взела всички необходими мерки за охрана на празничните базари

Министърът на вътрешните работи Атанас Илков увери, че полицията е взела всички необходими мерки за охрана на празничните базари. Той заяви, че няма информация за заплахи с действия, подобни на тазседмичното смъртоносно нападение на коледен базар в германския град Магдебург:  5 станаха жертвите на нападението на коледния базар в Магдебург..

публикувано на 22.12.24 в 13:57

Мъж загина при ПТП на АМ "Струма" край Бобошево

30-годишен мъж беше ударен от камион и загина на автомагистрала "Струма" край Бобошево, съобщиха от Областната дирекция на полицията в Кюстендил. Инцидентът станал около 9,30 ч. тази сутрин. Неясно по какви причини, но камионът, управляван от гръцки гражданин,  е навлязъл в аварийната лента и с ремаркето е ударил стоящия до спрял лек..

публикувано на 22.12.24 в 13:47

За бизнеса 2024-та е годината на Шенген. А еврозоната?

България в Шенген - на два пъти 2024-та. Най-накрая пълноправно членство. Сега страната ни поглежда с оптимизъм и с повече самочувствие и към еврозоната . С огромно притеснение за бюджета обаче. Раздути разходи срещу скромни приходи и риск за финансовата стабилност на държавата.  България и Румъния вече са пълноправни членове на Шенген..

публикувано на 22.12.24 в 13:47

Съдебната власт си остана на дъното на общественото доверие и през 2024-та

И през 2024 съдебната власт си остана на дъното на общественото доверие.  А политическата нестабилност още повече засилили усещането, че разделението на властите е просто декларация.  Кои събития и процеси белязаха съдебната 2024?  2024-та се превърна и в година на знакови политически раздели 2024-та на бързи обороти с проф. Петър..

публикувано на 22.12.24 в 13:35