Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Петко Тюфекчиев

Петко Тюфекчиев: Не искам да работя за Пеевски и да бъда лъган, че това е БСП

БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три организации на Великотърновската организация на БСП заявиха решение за напускане на партията.  "Процесите, които започнаха от преврата и премахването на Корнелия Нинова, всичко, което се случва в нашата..

публикувано на 21.11.24 в 14:07

Дневният център за деца и младежи с увреждания в Ловеч получи дарение - спортно оборудване

Дневният център за деца и младежи с увреждания в Ловеч получи дарение - спортно оборудване. Средствата за закупуване на спортното оборудване  са събрани чрез благотворителна групова  тренировка хийт, поясни фитнес инструкторът  Костадин Малинов, организатор на инициативата: "Децата да имат и те възможност до тренират. Те също имат нужда.  Купихме..

публикувано на 21.11.24 в 14:04

Цончо Ганев: Ще настояваме за замразяване на социални плащания и увеличения на заплати, за да имаме 3% дефицит

"Възраждане" искат да се замразят социалните плащания и увеличението на заплатите в МВР, МО и в университети, които вече са обещани да бъдат от 2025 г., за да се постигне 3% бюджетен дефицит в бюджета за 2025 г. Това обяви депутатът Цончо Ганев в интервю пред БНР след срещата с финансовия министър Людмила Петкова, на която са обсъждани..

публикувано на 21.11.24 в 13:48
Снимката е илюстративна

Киев съобщи за руска атака с междуконтинентална балистична ракета

Русия е използвала за първи път от нахлуването си междуконтинентална балистична ракета срещу Украйна. Това съобщиха украинските военновъздушни сили. Ракетата е била изстреляна рано тази сутрин от руската Астраханска област, която граничи с Каспийско море. Мишена е бил град Днипро в централната част на Украйна. Изстреляната ракета е..

публикувано на 21.11.24 в 13:45
Илиана Иванова

Одобриха кандидатурата на Илиана Иванова като български представител в Европейската сметна палата

Комисията по бюджетен контрол на Европейския парламент одобри единодушно кандидатурата на Илиана Иванова като български представител в Европейската сметна палата. Решението бе взето с тайно гласуване. Иванова, която в момента е еврокомисар за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта, вече беше наш представител в..

публикувано на 21.11.24 в 13:38

Строително скеле до столичен булевард се е наклонило опасно заради силния вятър

Строително скеле на столичния булевард "Данаил Николаев" се е наклонило опасно вследствие на силния вятър в София. Няма пострадали хора, районът е отцепен, съобщиха от СДВР. Жълт код за силен вятър в цялата страна

публикувано на 21.11.24 в 13:33

И в Габрово 3 януари ще е неучебен ден

Коледната ваканция за учениците в Габрово се удължава с един ден, след като със своя заповед кметът на общината обяви 3 януари 2025 г. за неучебен ден. От местната администрация информират, че решението е взето след проведено проучване, което сочело, че родители  планират първият учебен ден след официално обявената ваканция 3 януари, петък, да е..

публикувано на 21.11.24 в 13:01