Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.


ВИЖТЕ ОЩЕ

Основните сортове петрол поевтиняха на международните пазари

Основните сортове петрол поевтиняха със 7 процента на международните пазари. Цената на "Брент" слезе до 62 долара и 29 цента за барел, а американският лек суров петрол - под 53 долара за барел, най-ниското равнище от октомври 2017 година насам. Причина за поевтиняването са опасенията на търговците и инвеститорите от забавянето на..

публикувано на 20.11.18 в 23:13

БЕХ ще спасява финансово закъсалата ТЕЦ Марица Изток 2

ТЕЦ „Марица Изток 2“ да получи помощ от Българския енергиен холдинг за закупуването на парникови газове - това е една от мерките, набелязани от енергийното министерство за финансовото стабилизиране на централата.  ТЕЦ-ът работи на загуба заради големите разходи за плащане на въглеродни емисии, изчислявани за тази година за над 570 милиона лева. За..

публикувано на 20.11.18 в 19:40
Теменужка Петкова

Теменужка Петкова се надява корейска корпорация да се включи в процедурата за АЕЦ "Белене"

Енергийният министър Теменужка Петкова се надява корейската Хидроатомна енергийна корпорация да продължи да проявява интерес към проекта АЕЦ „Белене" и да участва в процедурата за избор на стратегически инвеститор за централата. Петкова е съобщила това при откриването на корейско-български енергиен форум, който се провежда в София.  От..

публикувано на 20.11.18 в 16:41

Потреблението на ток при семействата, които се отопляват с него, скача с 84%

През зимните месеци потреблението на домакинствата, които се отопляват с ток, се повишава с 84 на сто спрямо септември. Изчисленията са на компанията "ЧЕЗ Електро", която призова клиентите си да използват разумно електроенергията, тъй като това се отразява и на сметките им за ток. С понижаване на температурите през зимния сезон потреблението на..

публикувано на 20.11.18 в 16:17

Повече от 1 млн. литра гориво е спряно от продажба от началото на годината

Актове за повече от 1 млн. лева са издадени за нарушения и повече от 1 млн. литра гориво е спряно от продажба от началото на годината след проверки на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор. Най-честите нарушения са смесванията на горива и неправилната работа на измервателните средства. Само за последния месец и половина..

публикувано на 20.11.18 в 16:13