Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.


ВИЖТЕ ОЩЕ

Блумбърг: Възможно е Иран да се съгласи на увеличение на добива на петрол с 600 000 барела дневно

Възможно е Иран да се съгласи на увеличение на добива на петрол с 600 000 барела дневно, съобщава Блумбърг ден преди началото на официалната среща на министрите от държавите, членуващи в Организацията на страните - износителки на петрол.  Утре (петък) започва срещата на високо ниво във Виена, където от началото на седмицата текат експертни..

публикувано на 21.06.18 в 13:53

България ще получи 33 млн. евро по програмата за възобновяема енергия и енергийна ефективност

33 милиона евро са средствата, които ще получи страната ни по програмата за “Възобновяема енергия, енергийна ефективност и енергийна сигурност“, финансирана от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, за периода 2014-2021г.  В Бургас беше подписано споразумение по програмата от директора на „Националното координационо звено" към МС..

публикувано на 21.06.18 в 12:36

В Бургас се организира конференция за норвежкия опит в изграждането на сгради по програмата за възобновяема енергия

В Бургас се организира конференция, посветена на норвежкия опит в изграждането на сгради по програмата "Възобновяема енергия, енергийна ефективност и енергийна сигурност“. Тя се реаизира чрез Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство. Участниците във форума ще подпишат програмно споразумение. Събитието е част от официалната програма..

публикувано на 21.06.18 в 07:49

Бойко Борисов ще открие първия Пловдивски икономически форум

Очаква се министър-председателят Бойко Борисов да открие първия Пловдивски икономически форум. Негови организатори са базираният в Атина Делфийски икономически форум и Центърът за либерални стратегии в София. Във фокуса на дискусиите са въпроси от политическата, стопанската и интелектуалната област, а също и предизвикателствата пред България, региона и..

публикувано на 21.06.18 в 07:25

България ще получи 7,7 млрд. евро за земеделие през следващия програмен период

България ще получи 7,7 млрд. евро за земеделие през следващия програмен период. Това стана ясно при представянето на законодателните предложения на Европейската комисия за новата обща селскостопанска политика. Сред най-дискусионните предложения е определянето на таван от 100 хил. евро за плащанията, които една ферма може да получи като европейски..

публикувано на 20.06.18 в 14:39