Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.


ВИЖТЕ ОЩЕ

Осигуряват близо 600 млн. лева под формата на кредити за развитието на градската среда в 39 общини

Близо 600 милиона лева под формата на кредити ще бъдат осигурени за развитието на градската среда в 39 общини. Това стана възможно, след като бяха подписани споразумения с два финансови посредника от страна на Фонда на фондовете. Публичният ресурс е над 350 милиона лева и е осигурен от оперативната програма "Региони в растеж". Останалите средства..

публикувано на 20.09.18 в 17:40

Всяка четвърта компания се страхува от фалит

Близо два месеца чака бизнесът, за да събира забавени плащания. Гражданите бавят средно с 15 дни своите задължения. Всяка четвърта компания се страхува от фалит, заради невъзможността да събира вземанията си навреме. Масово бизнесът работи с отложени плащания, а гражданите рискуват да изпаднат в задлъжнялост, поради недостига на кешова наличност...

публикувано на 20.09.18 в 16:41

КЕВР: Парното и топлата вода в София трябва да поскъпнат с 8% от октомври

Парното и топлата вода в столицата трябва да поскъпнат с 8 на сто от октомври. Това става ясно от публикуваните разчети на Комисия по енергийно и водно регулиране /КЕВР/.  Увеличението се налага, поради планираното за 1 октомври поредно поскъпване на природния газ, използван за гориво от топлофикациите. Очаква се от октомври новите..

публикувано на 20.09.18 в 16:21

130 млн. евро е обемът на германските инвестиции в България през последната година

130 млн. евро е обемът на германските инвестиции в България през последната година. Немският бизнес оценява икономическата среда у нас като стабилна и предсказуема и планира нови бъдещи проекти. С голяма конференция днес Германо-българската индустриално-търговска камара ще отбележи 25 години германска икономика в страната. Първото в света..

обновено на 20.09.18 в 15:47

Растеж от 3,8% предвижда новата средносрочна икономическа програма на турското правителство

Стабилизация, финансова дисциплина и реформи – това са трите основи на новата средносрочна икономическа програма на турското правителството. Програмата за периода 2019-2021 г. беше обявена от министъра на финансите Берат Албайрак. Тя предвижда 3,8% растеж на турската икономика през тази година и 2,3 на сто догодина.  По думите на финансовия министър..

публикувано на 20.09.18 в 14:15