Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.


ВИЖТЕ ОЩЕ

Атанас Кирчев: 2018-а година ще бъде пикова при кандидатстването на бизнеса за европейско финансиране

Българската стопанска камара и Професионалната асоциация "Европейски и национални програми за развитие" организират двудневен практически семинар на тема  „Актуални възможности за европейско финансиране на бизнеса“. Семинарът започва днес и на него  ще бъдат представени подробно актуалните процедури за безвъзмездно финансиране на бизнеса по..

публикувано на 16.01.18 в 10:13

ЕС ще премахне 8 държави от списъка на данъчните оазиси

ЕС е на път да премахне осем държави от списъка си с данъчни оазиси, предава Ройтерс. Агенцията цитира документ, който предстои да бъде обсъден в Брюксел. Тези страни са приели промени в данъчното си законодателство, се казва в документа. Според Ройтерс, страните, които ще отпаднат от ограничителния списък, са Панама, Южна Корея, Обединените Арабски..

публикувано на 16.01.18 в 09:48

Л. Костов: НЕК има достатъчно възможности да съхранява доставеното оборудване за АЕЦ "Белене"

НЕК има достатъчно възможности да съхранява доставеното оборудване за АЕЦ "Белене". Това сочат резултатите от проверката, която е направила Агенцията за ядрено регулиране. В интервю за "Хоризонт" председателят на ядрения регулатор Лъчезар Костов посочи, че са направени и някои препоръки към НЕК: НЕК може да осъществява необходимите..

публикувано на 16.01.18 в 07:45

Инж. Стефан Чайков: Предполагам, че тол системата ще обхване около 11 500 километра

Подписването на договора за изграждане на тол системата би трябвало да е достатъчна гаранция за това, че ще я въведем. Това каза за предаването "Нещо повече" по "Хоризонт" инженер Стефан Чайков, изпълнителен директор на браншовата камара "Пътища":  Слава Богу, на тръжната процедура беше избрана една от световноизвестните фирми в тази област...

публикувано на 15.01.18 в 16:58

Работодатели и синдикати ще проведат общи протестни действия срещу по-високата цена на тока

Все още не уточнено в какво ще се изразяват тези протестни действия. Ние не искаме да се политизират протестните действия, тъй като предстои вот на недоверие, така че не сме конкретизирали и не сме говори, но подготовка ще бъде стартирана след датата на вота. Това уточни заместник-председателят на Българската стопанска камара Камен Колев..

публикувано на 15.01.18 в 13:34