Институциите са прекалено бавни в изготвянето на регулации за шофирането на електрически тротинетки. Всеки може да чете Закона за движение по пътищата по различен начин и затова те трябва да се забързат в това, което правят.
Това каза за БНР Владислав Стоицов от току-що създадена организация за хората, които се движат с тротинетки. Тя е събрала 66 члена за 2 дни, а 90% от тях имат и шофьорски книжки.
„Много организации се занимават с това, всеки казва, че работи, но на практика няма нищо... Тези регулации, които се предлагат, са прекалено рестриктивни и приемането им може да повлияе много негативно на навлизането на тротинетките. Както навлизат бързо, така и бързо ще изчезнат. Трябва да има регулации! Искаме да има регулации, които просто да не са абсолютно рестриктивни, а да създават благоприятна среда за тези тротинетки“, каза той в предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт".
„Това е най-добрият транспорт за големия град. Никой не иска да стигне в офиса с велосипед и изпотен, а да стигне и да започне да работи. Ние сме сметнали, че такъв транспорт харчи около 30 стотинки на 100 км“.
Предлаганите на българския пазар споделени тротинетки са „доста скъпи“, но „конкуренцията ще свали тази цена със сигурност“, убеден е Стоицов.
ЕС има регламент за тротинетките и категоризация, в която са упоменати максимални скорости и т.н., но тя не е приложена в българското законодателство, допълни той.
От Асоциацията предлагат максималната скорост на стандартна тротинетка да бъде около 25 км в час и не по-малко от 10, когато се кара по пътното платно.
"Ние следваме правилата, които са за велосипедите. Според нас попадаме в графата на определението за велосипед с допълнителен двигател, защото се използва мускулната сила на човека, а има допълнителен двигател".
Зафир Зарков - заместник председател на Транспортната комисия в Столичния Общински съвет подчерта, че в цяла Европа и по света тротинетките са навлезли първоначално без регламент.
„Това, че това че има глобени всъщност е изцяло в правомощията на „Пътна полиция“, която е органът, който контролира движението по пътищата. По тази причина от Столична община настояваме час по-скоро да има ясен и точен регламент“, каза той.
Вече са проведени редица срещи, включително и с Държавната агенция за безопасност на движението и с "Пътна полиция". Столичната община вече отложи с няколко месеца въвеждането на услугата за споделяне на тротинетки, операторите на която са искали да започнат работа от началото на годината. Били са създадени и допълнителни места за паркиране на двуколесни средства, за да не се задръстят тротоарите от изоставени тротинетки.
„Столична община иска, първо, да има ясна регламентация откъде се наемат и къде се оставят, за да не се случва хаос по тротоарите. Второ - ограничение на скоростта до 8 км в зелени площи, пешеходни. Настояваме и да има регистрационен режим на всички оператори, които пускат тази услуга в града“.
Вносителите на тротинетки са на национално ниво и скоростта също трябва да бъде ограничена на национално ниво в закона, убеден е Зарков.
Стоицов констатира, че тъй като тротинетките не са регулирани, те не са незаконни, а не попадат под ударите на закона.
Борбата с корупцията, образованието, здравеопазването, земеделието и околната среда ще бъдат сред основните приоритети на партия "Величие", обяви председателят ѝ Ивелин Михайлов. По-рано днес 10-имата депутати от новата група положиха клетва в 51-вото Народно събрание. Депутатите удължиха заседанието си до приемането на бюджетите на ДОО и НЗОК..
Жители на пернишкия квартал "Хумни дол" протестираха пред Общината заради превърнат в гето недостроен жилищен блок. В него са се самонастанили роми, които палят огньове в сградата, хвърлят камъни по хората, нарушават обществения ред и застрашават сигурността на гражданите. Местните жители заявиха, че са подложени на денонощен терор от..
В парламента продължават разискванията по бюджета на държавното обществено осигуряване. От "Демократична България“ се обявиха за запазване на максималния осигурителен праг и поетапно пребалансиране на осигурителната тежест на държавните служители. Според Мартин Димитров в срок от шест години те трябва да поемат част от осигуровките си, които..
8 млн. евро повече от миналата година ще получат фермерите в тазгодишната кампания по директните плащания, съобщават от министерството на земеделието. Общия бюджет за преки субсидии в кампания 2025 г. е 825 млн евро. "Кампанията по директните плащания тази година започва навреме и с увеличен бюджет, а това ще даде възможност проверките и..
Заради политически интриги или заради счетоводно връзване на 3% дефицит за поредна година трябва да пострада политиката по доходите . Това каза пред БНР Любослав Костов, директор на Института за социални и синдикални изследвания на КНСБ и главен икономист на конфедерацията. "В същото време огромният буфер в капиталовата програма не се..
Системата за ранни предупреждения при бедствия BG-Alert ще бъде изпробвана на 1 април, съобщи директорът на дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" главен комисар Александър Джартов. "Предстоящите тестове на системата, предвидено е съгласно график, който е утвърден от главния секретар на Министерството на вътрешните работи, ние..
Десетки ученици и учители се включват в кампанията по кръводаряване, която се провежда днес в Професионалната гимназия по транспорт, обслужване и лека промишленост в Добрич. Събраната кръв ще бъде предоставена на Центъра по трансфузионна хематология във Варна и е в помощ и на пострадалите младежи при трагичния инцидент в Кочани. Идеята..
Това в Кочани беше убийство и трагедия. Както ни учеха през социализма, всички са виновни и това е точно. Виновни сме цялото общество. Но виновни са..
Има координиране за овладяването на българската храна и оттам за контролиране на вота . Това мнение изказа пред БНР бившият заместник-министър на..
Протестите в Сърбия показват нов път на широка обществена солидарност, каквато не сме виждали . Има някакъв идеализъм, който е антикапиталистически и..