Министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Гроздан Караджов се опасява, че заради полемиката около работата на пътно-строителните фирми те може да се оттеглят от поддръжката и ремонтите на пътищата.
Пред журналисти в Пловдив Караджов заяви, че в момента се работи по стотици обекти в цялата страна, а от Народното събрание зависи дали тази дейност ще продължи.
"Още в началото на годината казах в парламента, че основни ремонти са направени без разрешение за строеж и без необходимите гаранции", подчерта Гроздан Караджов:
"Това е била системата, която десетилетия се е използвала като система на работа в АПИ - тя е продължила и по времето на ГЕРБ".
Караджов припомни, че с решение на Народното събрание на фирмите са платени 100% от разходите за ограничителни системи и маркировки, а за останалите дейностите те са получили 50 на сто от средствата.
Какво ще се случи с дължимите пари предстои да се разбере, вече е ясно, че констатациите на работната група, проверявала поръчките, са изпратени на прокуратурата:
"Докладът, както чухте вчера и от Асен Василев, ще бъде внесен в Народното събрание и нека да видим там какво ще последва като действия. Най-големият ми страх е заради тяснопартийни интереси да продължава да се раздухва тази истерия и тя да стигне дотам, че пътностроителните фирми да се оттеглят. Става дума за живота и здравето на пътуващите", коментира министърът в оставка.
Същевременно, ден след излизането на доклада на междуведомствената работна група за проверка на дейностите по договорите с пътните фирми, те обявиха, че от май 2021 година държавата е в ступор в пътния сектор.
Държавата дължи общо 1 милиард и 700 милиона лева на пътните фирми за вече извършени или сега извършвани дейности по пътищата на страната.
Според Камара "Пътища" в момента се саботира цялата система само и само да не се плати изработеното. Председателят на управителния съвет на Камарата инженер Стефан Чайков обясни:
"От старите задължения към момента се дължат около 520 милиона плюс около милиард и двеста по започнатите вече над 270 участъка от републиканската пътна мрежа, които Народното събрание изрично разпореди на АПИ тези ремонти да бъдат довършени до 30 септември. Така че, няма платени 3 милиарда на пътностроителните фирми, още една лъжа, че строителният бранш в България ще получи индексация".
Дейностите ни са узаконени със споразумението с пътните фирми от ноември миналата година, с решението на Народното събрание Пътната агенция да разплати 50 на сто по договорите и трети път - в новоизлезлия доклад. Ако сме работили незаконно, то по нормативната уредба трябва веднага да се пристъпи към затваряне на тези участъци и привеждането им в първоначалния вид, добави още Чайков. Той коментира още:
"Прочутата водосточна тръба касае едно възлагане, тъй като в сервитута на пътя минава стар етернитов водопровод, една прогнозна сума от 1 милион лева, която е предвиждала – евентуално, ако се наложи, този водопровод да бъде подменен. Тази дейност никога не е извършвана и тези пари никога няма да бъдат платени от никого.
Искам да попитам: Това, което се извършва в момента на Петрохан, какво е? Прави се нова лента в частни земи, които са извън сервитута на пътя - това законно или незаконно строителство е? Кой ще го узаконява!? Повече от една година по ключови участъци 270, не се прави нищо – нищо, защото това правителство или не знае как, или няма желание да организира дейността в пътния сектор".
Здравното министерство в Ивицата Газа, което е под контрола на "Хамас", предупреди, че всички болници в палестинския анклав ще трябва да преустановят работа или да ограничат услугите си "до 48 часа" заради липса на гориво, за което обвинява Израел. Според здравните власти еврейската държава не допуска доставките с горива да навлязат в Ивицата..
Компании от Сингапур имат интерес да си партнират с български фирми, посочи президентът Румен Радев, който е на посещение в Сингапур. Днес той се срещна с президента, с премиера и с външния министър на азиатската държава и откри бизнес форум. Президентът Румен Радев откри бизнес форум в Сингапур, където е на работно посещение Визитата..
Пътуване във времето с "Нощен Хоризонт", но не назад с 35 години, а с близо 200, когато в България е нямало свобода и демокрация, но е имало вяра, ценности и идеали, пазени в дома, в семейството, в рода. "Нощен Хоризонт" разказва за българи, принудени да напуснат Родината заедно със семействата си. За да съхранят рода си. По време на турското..
Включване на нови профилактични изследвания в пакета, заплащан от Здравната каса, предлагат от здравното министерство с нормативни промени. Целта е ранното откриване на хронични бъбречни заболявания и рак на маточната шийка. Здравната каса да поема две допълнителни изследвания за оценка на бъбречната функция, предвижда предложението. Идеята е да се..
Движението на товарни автомобили в района на граничния пункт "Дунав мост" е натоварено и се очаква през почивните дни тази ситуация да продължи. Това е в следствие на временното спиране на работа на турските гранични власти заради въвеждане на нова система за обработка на товарите. Камионите, които изчакваха на българо-турската граница и..
Властите в Гърция ще командироват повече полицаи за работа на граничния пункт "Промахон" за по-бърза обработка на документите на преминаващите хора и автомобили. Заместник-министърът по защита на гражданите Андреас Николакопулос, на когото е подчинена отговорната по въпроса Дирекция на полицията, се срещна с полицейския екип, работещ на..
БСП и "Демократична България" са причината и днес да няма избран председател на НС. Такава е позицията на лидера на МЕЧ Радостин Василев, след като и днес парламентът не успя да започне. От първата сила ГЕРБ-СДС не се отказаха от председателската кандидатура на Рая Назарян, а тази на най-възрастният депутат - Силви Кирилов от "Има такъв..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..