9 жалби от превозвачи в железопътния превоз са подадени в Държавното предприятие "Национална компания железопътна инфраструктура" заради драстично повишаване на различните инфраструктурни такси в България.
Това съобщиха на пресконференция от Асоциацията на предприятията в железопътния превоз.
Приблизително 2,8 пъти са по-високи от вчера железопътните такси на превозвачите в зависимост от видовете влакове и техните условия за превоз. Това е фрапиращо, в противоречие с правото на Европейския съюз и браншът не може да го понесе, заяви Пенко Несторов – председател на Асоциацията на превозвачите в железопътния превоз.
Той подчерта, че решението трябва да бъде обсъдено с бранша и да бъде направен анализ на въздействието от повишените такси. България има 5 основни такси за превозвачите, посочи още той:
"Инфраструктурна такса на бруто тон/километър, инфраструктурна такса за влак/километър, такса за използване на електрозахранващо оборудване за задвижваща електроенергия, такса за разпределение на тягова електроенергия, такса за разписание, което до преди няколко години беше, да кажем, 50 стотинки - 25 стотинки, в зависимост от категориите на влаковете. В момента най-скъпата такса от 8 лв. на километър е за така наречените влакове, които извършват комбиниран транспорт".
За сравнение - в Германия има една такса, която е 3,14 евро на километър, докато превозвачите в България, ако до вчера са заплащали 4,79 евро на километър, то вече сумата е 7,80 евро на километър.
Това е 12 пъти повече от превозвачите в Германия, но не наблюдаваме да се инвестира 12 пъти повече в железопътната инфраструктура, поясни Несторов.
От Асоциацията на превозвачите в железопътния превоз заявиха, че в последните два месеца диалог с институциите по темата няма. На практика "Национална компания железопътна инфраструктура" намалява бъдещия си приход, което означава и по-малко средства за текущо поддържане на железопътната мрежа, каза Даниел Неделков.
Любомир Гарчев поясни:
"Ние ще изпуснем клиентите, клиентите не са готови да плащат. Това са много пари и ние вече се опитваме по някакъв начин да ги запознаем с това, което ни очаква, и те казват: Съжалявам, ние ще отидем или на камиони, или ще отидем на море (морски транспорт)".
Превозвачите заявиха, че настояват за разговор с държавните институции. Те ще търсят правата си в съда и ще информират европейския комисар по транспорт Адина Вълян.
Министърът на транспорта обаче определи казаното от превозвачите като "абсолютни внушения":
Необходимо е сериозно реформиране на данъчната система в България, за това настоя пред БНР Димитър Събев, Институт за икономически изследвания на БАН. "Данъците ни са неадекватни на разходите". Държавният дълг ще достигне 35% като съотношение спрямо БВП до 2028 година , предупреди той. "Ще имаме държавен дълг от порядъка на 88 милиарда..
В Монтана предпочитат да пазаруват в малките магазинчета. Повечето потребители подкрепят бойкота. "Скъпо е“, споделят те. В хипермаркетите днес не се забелязва съществен отлив от клиенти, показа репортерска проверка. Потребителите са категорични, че в магазините в Монтана цените са високи. "Преди не гледах цените на стоките, взимах..
С помощта на Българската хранителна банка зам.-кметът по социални дейности в София Надежда Бачева раздаде 600 пакета с хранителни продукти на настанените в кризисните центрове за бездомни на Столичната община. Тя увери, че в студените дни ще бъдат настанени всички желаещи, които живеят на улицата в центровете в "Красна поляна", "Захарна фабрика" и..
Управляващите в Испания предлагат увеличаване на възрастта, до която пенсионираните държавни служители могат да продължат да работят. Проект за промени в законодателството предвижда възможност да се трудят до 72 години. В момента пенсиониран държавен служител може да продължи да работи на същата позиция най-късно до 70-годишна възраст. С..
"Президентът Зеленски е избран легитимно на свободни, честни и демократични избори" - това каза говорителят на Еврокомисията Стефан де Керсмакер в отговор на въпрос за думите на американския президент Тръмп, който го нарече "диктатор". "Украйна е демократична страна, Русия на Путин - не", подчерта говорителят. Де Керсмакер отново припомни..
Нови сектори и по-сериозни глоби предвиждат нови текстове, приети в Закона за киберсигурност. Текстовете, въвеждащи европейските изисквания за мрежова и информационна сигурност - НИС-2, бяха одобрени от пленарната зала на първо четене. Промените предвиждат задължителни процедури по докладване на киберинциденти и глоби за неспазване на..
Парламентът прекъсна парламентарното си заседание заради липсата на кворум. Председателят на НС Наталия Киселова даде 30-минутна почивка, след като се оказа, че няма кворум в пленарната зала. Красимир Терзиев от ГЕРБ-СДС поиска удължаване на заседанието до приключването на определените точки за деня. От "Възраждане" предложиха да не се..
Тревожното е, че ученици в прогимназиална възраст използват вейпове. Това заяви пред БНР Асен Александров, директор на 51-во училище в София,..
" Европа ще се тръмпизира, въпросът е дали ще се тръмпизира докрай ". Това заяви пред БНР журналистът Мария Спирова, която живее в Лондон. Според..
Очакваме бойкотът утре отново да бъде подкрепен масово от хората и да не пазаруват от търговските вериги. С този бойкот ще подкрепим кварталните..