Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Как се преподава темата за Съединението в час по история?

Снимка: БГНЕС

В деня на Съединението на България в “Нашият ден“ представяме двама български учители по история, които разказаха за съвременните начини да се преподава темата за Съединението в училище.

Цветомира Антонова, учител по история, разказва в “Нашият ден“ за контакта с учениците и съвременните методи и стратегии на преподаване на история:

“По-сериозно учениците се сблъскват с седми клас с темата за Съединението и имат възможност по-задълбочено да я изследват. Подходът ми, когато работим върху тази тема, е не просто да приложим чисто историческите научни методи на работа, но и да направим опит да съпреживеем и да се потопим в атмосферата на едно толкова вдъхновяващо събитие.

Един от успешните експерименти, които разработихме с децата, беше една истинска медийна работилница, в която учениците създадоха сценария за документалния филм, който изиграха. В същото време бяха и журналисти, които имаха за задача да заснемат този мини документален филм.“

Преподавателят по история от Свиленград Димитър Гилев разказва в “Нашият ден“ как се преподава история и темата за Съединението на съвременните ученици:

“Учител си винаги, не само през учебната година. Съединението преподавам в около 4-5 часа, нарушавайки учебната програма. Жертвам други уроци спрямо тази дата и това събитие. Нося на децата стари архиви, материали, вестници, книги, потрети на велики хора, които ги няма в учебниците по история.“

Ролевите игри

“С по-големите ученици, които могат да разберат в пълно естество материала, се разделяме на политически партии. Всяка партия трябва да изготви своите проекти за бъдещето на отечеството. Учениците са много вдъхновени, когато пред тях застане учител, който може да разпали тяхното любопитство и се получават много креативни проекти. Относно Съединението сме разигравали роли“, разказва той.

Чуйте пълния разговор в звуковия файл.


По публикацията работи: Зоя Димитрова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Импулсът в мен: Мanifest – думата на 2024 година според речника на Кеймбридж

Речникът на Кеймбридж обяви manifest за дума на годината за 2024 година. Глаголът manifest е част от английския език и означава да демонстрираш нещо, което е очевидно, чрез знаци или действия – според описанието му в речника на Кеймбридж. В наши дни обаче думата вече описва позитивното мислене, което сбъдва желания и убеждението, че можеш със..

публикувано на 28.01.25 в 16:15

Национална среща на ученическите съвети: Стъпка към промяна в образованието

В рубриката "Времето на редактора" ви разказваме за Третата национална среща на ученическите съвети, която ще се проведе в град Пловдив. Това събитие е част от дейностите на Националния ученически парламент – мрежа, обединяваща ученически съвети и парламенти от цяла България, с цел ефективен диалог с институциите. Националният ученически..

обновено на 28.01.25 в 13:39

Технологичното образование в България – какво липсва?

Днес темата за подготовката на кадри, които да отговарят на нуждите на съвременния бизнес, е по-актуална от всякога. Каква е ролята на държавата, общините и бизнеса в този процес? Как върви изграждането на иновативни училища и СТЕМ центрове, които да мотивират учениците да изучават дисциплини като мехатроника, роботика, изкуствен интелект и..

обновено на 28.01.25 в 12:39

Руслан Трад: Какво е бъдещето на Сирия след падането на режима на Асад

След толкова дългоочакваното падане на Башар ал Асад какво бъдеще очаква Сирия. Какви са перспективите пред страната на фона на продължаващата криза в Близкия изток и хаотичната ситуация в самата Сирия, където различните бунтовнически групировки в много случаи имат диаметрално противоположни искания – например Хаят Тахрир ал Шам и доминираните от..

публикувано на 27.01.25 в 16:45

Какъв е гласът на младите хора в България?

Пред какви трудностите са изправени младите в началото на творческия си път, какви са желанията им и препокриват ли се с реалността? Има ли връзка между отделните поколения и помагат ли си взаимно? Как участват в социалния, културния и политически живот и биват ли забелязани? Какви са бунтовете и тревогите им? Чувстват ли се свободни? Как новите..

публикувано на 27.01.25 в 16:11