Предизборната кампания – празникът на политиката

Снимка: БГНЕС

„Кампанията, като правило, трябва да бъде празникът на политиката, за разлика от по-прозаичното управление в останалото време”, категорична е доц. Анна Кръстева от Нов български университет. Според нея в тази кампания липсва не само виталност, тя е най-безличната от демократичните промени насам. Чувства се умора, чуват се само празни обещания. „Виждаме министри от едно абсолютно дискредитирано и провалено управление в листите. Това значи, че никакви поуки не са взети от политическите сили.”

За първи път кампания в социалните мрежи ще информира българите в чужбина за изборните секции, организацията на вота, ще ги мотивира да гласуват, с цел да бъдат активни участници във вземането на решение за бъдещето на България. Тя ще се провежда през Фейсбук. Повод доц. Кръстева да коментира възможно ли е в България да има е-политици и е-кампания. Тя е резервирана за е-политиците в българските реалии. Що се отнася до е-кампанията, доц. Кръстева дава за пример българите от чужбина, които са се доказали като „дигитални граждани” през тази година. „Видяхме висока гражданска мобилизация на българите в чужбина, която в ключови моменти беше в синхрон с мобилизацията в страната”. Нашите сънародници са били част от разбуненото гражданско общество и са се доказали. „Истинската уникалност на това гражданско общество е в това, че то е различно от партия, различно е от държава, различно е от правителство. Ако традиционно мислим политическите организации чрез техните лидери, този нов вид гражданственост, която е в интернет, няма лидер. От значение е оригиналността на едно послание и това колко души са го прочели, а не кой точно го е направил. Важно е колко души са се подписали под него, като са го препратили на своите приятели, към своите мрежи. Това е радикалното преобръщане – ние няма да се концентрираме отново около един месия. Улицата не търси нов месия, българското общество и българската демокрация нямат нужда от нов харизматичен лидер, те имат нужда от нови граждани, граждани, които са по-информирани, по-отговорни и по-мобилизирани.”

Още от рубриката
100 дни след началото на управлението кабинетът прие управленската си програма до края на 4-годишния мандат.

Управленската програма на правителството 2017-2021г.: приоритетни са икономиката, енергетиката и туризмът

Три месеца след поемането на властта, третото правителство на премиера Бойко Борисов публикува управленската си програма до края на 4-годишния си мандат. Още от първите дни на коалиционния с националистическите партии кабинет на ГЕРБ опозицията..

публикувано на 14.08.17 в 08:20
Поредицата балкански срещи на Екатерина Захариева започна от разговорите със сръбския й колега Ивица Дачич

Балканската обиколка на министър Захариева показа високи очаквания от българското председателство на ЕС

Започнала през втората половина на юли, балканската обиколка на българския външен министър Екатерина Захариева е към своя край. След като вече посети Сърбия, Босна и Херцеговина, Албания и Македония, в близките дни или седмици се очаква тя да проведе..

публикувано на 09.08.17 в 12:35

Договорът за добросъседство с Македония вече е подписан, сега остава да бъде приложен

На 1 август в Скопие премиерите на Македония и България Зоран Заев и Бойко Борисов подписаха Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между двете страни. Много наблюдатели определят събитието като историческо, и не без основание...

публикувано на 02.08.17 в 10:42