Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Непознати туристически обекти ще изкушават българския турист

В списъка на 50-те привлекателни, но непознати обекти, е великолепният каньон на р. Негованка край с. Емен, недалеч от Велико Търново.
Снимка: Венета Николова
Приключи лансираната преди половин година инициатива на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма /МИЕТ/ за популяризирането на неизвестни, но атрактивни туристически обекти сред българските туристи. Идеята да се поощри вътрешния туризъм в момент на финансова криза бе подкрепена от редица браншови организации, както и от българските медии. В рамките на инициативата, финансирана от ОП „Регионално развитие” беше съставен списък от 50-те най-привлекателни, но неизвестни туристически обекти в България, които в близките месеци ще бъдат популяризирани сред българските туристи.

Във връзка с инициативата „Потърси България” бе проведена активна рекламна кампания с идеята българите да изберат България за своята ваканция. Представители на медиите пък бяха призовани да популяризират малко познати туристически дестинации, които предлагат неповторимо преживяване сред природата и възможността туристът да опознае културата, традициите и фолклора на местното население. За целта МИЕТ организира поредица от журналистически турове из България, в резултат на които излязоха десетки публикации, радио и телевизионни предавания за непознатото лице на българския туризъм. На желаещите да се присъединят към инициативата журналисти и ентусиазирани граждани бяха връчени специални туристически бележници, в които да регистрират и оценяват наскоро посетени от тях неизвестни кътчета от България. Направени бяха общо 320 предложения. След внимателен подбор екип от експерти избраха 50 атрактивни обекта, които ще бъдат рекламирани от МИЕТ.

© Снимка: Венета Николова

Нисовският скален манастир в община Иваново е сред препоръчаните неизвестни туристически забележителности, които си струва да посетите.

© Снимка: Венета Николова

Капиновският манастир „Св. Никола” в Еленския Балкан е от XIII век.
Сред „новите” туристически дестинации, които тепърва ще изкушават туристите се открояват Капиновският манастир “Св. Никола”, построен край река Веселина в полите на красивия Еленски Балкан, потъналият в зеленина каньон на р. Негованка в околностите на Велико Търново, средновековната крепост Червен и Нисовският скален манастир в община Иваново и пр. Интереса на журналистите и експертите в туризма са привлекли и античният град Нове край днешен Свищов, както и тракийското светилище Бегликташ край гр. Приморско. В списъка с 50-те непознати туристически обекта са включени още етнографското село Бръшлян в сърцето на Странджа планина, лечебното аязмо край родопското село Момчиловци, разположеният недалеч от него Каньон на водопадите, Музеят на бусинската керамика край гр.Трън и още цяла поредица паметници на културата, природни забележителности и стари етнографски села.

„Пътувайки из страната може да се съчетаят няколко вида специализиран туризъм – балнео, селски, екологичен, винен, казва Иво Маринов – зам. министър на икономиката, енергетиката и туризма. А нашето желание е да популяризираме тези нови обекти, предлагащи всичко това. Превръщането им в туристически атракции ще допринесе за повишаване на заетостта на местните общности. Освен това част от тези 50 обекта ще бъдат включени в мултимедийния каталог на българския туризъм, който трябва да стартира на 6 юли тази година.”

© Снимка: Венета Николова

Сред „новите” туристически дестинации е и село Бръшлян, отличаващо се със запазената си, типично странджанска архитектура.
Мултимедийният каталог на българския туризъм ще включва общо 400 обекта в страната, които освен на български, ще бъдат представени на 9 езика (включително арабски и иврит).

”Искаме да наложим България като целогодишна дестинация – каза Трайчо Трайков, министър на икономиката, енергетиката и туризма. За нас туристическите богатствата на България са като една „неразорана целина”! Това са богатства, които са все още скрити, но очакват да бъдат показани и оценени! Искаме популяризирането на тези 50 обекта да дадат силен тласък на туризма в по-отдалечените и неизвестни региони на България.”

В рамките на инициативата „Потърси България” бе проведен и национален медиен конкурс, в който бяха отличени журналистите, изготвили най- оригиналните материали за непознати, но атрактивни туристически дестинации в страната.
По публикацията работи: Венета Николова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Момчиловци или Мусилиян – защо китайците обичат китното родопско село

През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..

публикувано на 29.11.24 в 10:10

Превръщат влека Говедарци-Мальовица в седалков лифт

Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..

публикувано на 24.11.24 в 08:25

Река Янтра разказва истории: каякинг сред скални чудеса и зелени тунели

Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..

публикувано на 19.11.24 в 10:25