Тазгодишното издание на Международната борса „Ваканция и Спа Експо 2014” стартира на 13 февруари с амбицията да събере под един покрив най-интересните и изгодни оферти за почивка у нас и в чужбина. В продължение на три интензивни дни столичният Интер Експо Център ще се превърне в средище на туристическия бранш. Негови представители ще рекламират и договарят предстоящите пролетен и летен сезон. А за хиляди столичани това е чудесен повод да се запознаят с най-новите предложения за пролетна и лятна ваканция и да си направят по-изгодни ранни резервации.
Един от най-големите туристически форуми не само у нас, но и в целия регион, бележи 31-то си издание с повишен интерес от страна на чуждестранните изложители. Общо 250 фирми и организации участват със свои щандове. От тях 48 са нови изложители, от нови дестинации. Сред тях са Алтайският регион в Русия, една от водещите турски фирми за медицински туризъм, софтуерни фирми в областта на туристически услуги от Германия, Гърция и пр. Широко застъпено е участието на агенции от съседните балкански държави, които са сред най-популярните дестинации сред нашенци. Но има и по-екзотични участници, като например фирми от Куба, Тунис, Мароко. Всички те се представят със свои щандове и са подготвили богат и пъстър набор от рекламни каталози и диплянки за радост на многобройните посетители на форума.
Сериозно присъствие и тази година бележат специализираните нашенски компании в областта на културния, конгресния, балнео и спа туризма, както и на фирми, предлагащи винарски турове, детски лагери и пр. Прави впечатление разнообразието от предложенията им за почивка, както и промо пакетите за ранни записвания. Между другото, сега е моментът човек да отскочи до столичния Интер Експо Център, за да проучи най-новите предложения за лятна ваканция. Ако си направиш резервация през февруари, имаш шанс да получиш прилично намаление, стигащо до 20 на сто от първоначалната цена. Най-разнообразни и неочаквани са предложенията на българските общини, които през последните години се захванаха с усвояване на средства по европроекти за устойчив туризъм. Резултатът е невероятен букет от какви ли не предложения. С тях човек може да се запознае на щанда на Министерството на икономиката и енергетиката /МИЕ/, който е приютил 30 общини от цяла България. По този повод зам. шефът на ведомството Бранимир Ботев каза:
„Туризмът е единствената алтернатива за голяма част от българските общини, особено в планинските и полупланинските райони, там, където хората нямат друг устойчив поминък, нямат възможност за друго развитие. И туризмът може да бъде именно тази индустрия, която целогодишно да осигурява работни места и поминък на тези хора.Всъщност на щанда ни няма община, която да не се представя на базата на съответните проекти, които е реализирала с европейски средства.”
Сред представените на борсата проекти се открояват теми, като „Непознатото Средногорие”, „Долината на розите и тракийските царе”, „Уикенд Северозапад” и пр. А иначе, ако човек реши да си организира почивка сред природат, може да се запознае с различните предложения на всяка отделна община. Конна езда в Странджа, скално катерене във Врачански Балкан, рафтинг по Струма, фолклорни фестивали в архитектурни резервати като Жеравна, Златоград и др., дегустации на български вина в Югозападна България…И още, и още изкушения примамват посетителите на „Ваканция и Спа Експо 2014”.
Форумът има и делова програма. По време на дискусиите работещите в бранша ще обсъдят последните тенденции в развитието на отрасъла. На дневен ред ще бъдат теми като: перспективи пред българските туроператори, потенциалът на балнео и спа туризма у нас, добри практики при налагането на нискотарифни полети в подкрепа на бранша и пр.
По разнообразие на птици страната ни заема едно от челните места в Европа и попада в ТОП 5 на дестинациите за т.нар. бърдуочинг или орнитологичен туризъм на Стария континент, научаваме от разговора ни с д-р Георги Герджиков, който от години развежда..
Скалните венци, надвесени над река Русенски Лом и нейните притоци Бели, Черни и Мали Лом са магнит за природолюбители и търсачи на висок адреналин. Целият район е известен като Поломието или „Планина под равнината“. В течение на хилядолетията тук реките..
“София за начинаещи в 55 стъпки” – така се нарича туристическата обиколка на българската столица, организирана от Общинското предприятие „Туризъм“ (Visit Sofia). Безплатният пешеходен тур е подходящ за хора от всички възрасти, продължава 1 час и 45..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..