Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

От 2016-а касовите бележки ще са с телефон за жалби и сигнали

Снимка: БГНЕС
От следващата година горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите ще бъде отпечатан на касовите бележки. И по време на новогодишните празници комисията ще има дежурни екипи на разположение на хората.

Телефон 0700-111-22 винаги ще бъде на вниманието на хората и при възникване на нередности те ще могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина, коментира председателят на комисията Димитър Маргаритов.

От началото на следващата година ще започнат да функционират и секторни помирителни комисии, които ще разглеждат спорове между потребители и търговци в пет важни области - енергетика, ВиК услуги, телекомуникации, транспорт и финансови услуги. Целта е при подобни спорове да не се стига до съд, а да бъдат решавани значително по-бързо и безплатно за гражданите.

По коледните празници на горещия телефон на потребителя са регистрирани 45 обаждания. Преобладаващата част от тях - с молба за консултации за възможността да бъдат върнати подаръци, които не са били харесани, или за правата и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока. Има и сигнали за некачествени храни.

Комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната, свързани с намаленията. Констатирано е, че някои търговци не са спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обектите. В други случаи върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата, или търговците са обещавали по-висок процент на намаления от този, който реално е предоставен при продажбата, съобщават от комисията.

При онлайн покупките най-често възникващият проблем е бил свързан с липсата на наличност на най-желаните от клиентите артикули.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!