Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Българите избират родните курорти за весело посрещане на Новата година

БНР Новини
Снимка: borovets-bg.com

За разлика от Рождество Христово, което е повече семеен празник и хората се събират с роднините си, Нова година е празник, на който сме заедно с приятели, колеги и близки хора. Професионалистите от туристическия бранш наричат Нова година корпоративен празник, защото става повод за сплотяване на колектива на хората, които работят заедно. Някои от тях се събират и резервират къщи за гости или хотели и прекарват няколко дни заедно.

Повечето и тази година предпочитат да посрещнат Новата година в България, както е във всички други страни – основните пътувания са в рамките на собствената държавата. Около 300 хил. българи са избрали да прекарат новогодишната си ваканция в български курорт. Значително по-малко – около 110 хил., са тези, които предпочитат чужди дестинации. Те се отправят най-вече към съседните ни Сърбия, Гърция, Турция, Македония и Румъния. Другите най-посещавани от българите държави в края на годината са Германия, Испания, Италия, тъй като в тях отиват близки и роднини на заселили се там българи. Наши сънародници пътуват и извън Европа, към дестинации, където смятат, че ще им е приятно през зимата. Най-честите пътувания са към азиатските страни, в Дубай и Индонезия и в Карибския басейн. Общо около 6 хил. българи избират екзотичните места, което е малка част от пътуващите за празника наши сънародници, сочат данните на Института за анализ и оценки в туризма.

Снимка: БГНЕСТуристическият бранш в България изпраща една необичайна за него година – казва Румен Драганов, директор на института и уточнява. В следствие на геополитиката имаше с 15 млн. по-малко туристи към съседна Турция, 4 млн. към Египет и Тунис. . А с над 10 млн. намаля потокът от туристи към Франция и Белгия. Една голяма част от пътуванията не можаха да се реализират, както е било през предходни години. Туроператорите и туристите потърсиха мирни, спокойни и нови дестинации, каквато е страната ни. България беше напълно готова да посрещне увеличението на туристическия поток, защото милиардите левове инвестиции, вложени в инфраструктура, нови хотели, ресторанти, места за забавления, пътища, пречиствателни станции и всичко останало помогна за посрещането на този увеличен брой пътувания към страната ни.

Оценката за българските туроператори, хотелиери и ресторантьори е, че през 2016 г. те се справиха успешно с това предизвикателство – да посрещнат и обслужат повече на брой гости, много от които никога до сега на бяха отсядали в България – отбелязва Румен Драганов и продължава:

Ние нямаме нито едно оплакване на големи туроператори, на туристи или клиенти в средствата за масова информация, където и да било по света от основните пазари, на които се представяме – Германия, Русия, Скандинавия. Забелязвам, че и у нас масмедиите вече не говорят за проблеми, каквито бяха алкохолният туризъм в Слънчев бряг, за червения планктон или поява на хищни риби в Черно море, за които се споменаваше преди време. Нещо повече, заговори се за успехите, които жънат по света възпитаниците на училищата и университетите с профил в областта на туризма. Те са приети много добре навсякъде, работят в големи курорти по света, на круизни кораби и вече буквално навсякъде срещам чужденци, които познават и говорят с възхищение за работата на българите. Това е показателно за способностите и усета, които ние притежаваме в областта на услугите в туризма. Това, което е много приятна изненада за чуждите туристи, дошли у нас, е, че тук, дори в малки населени места, в погранични райони, се организират прекрасни фестивали с разнообразна тематика. Сред природата са изградени много добри съоръжения за екстремен и младежки туризъм и всичко това е в съчетание с вкусната българска храна, приготвена на истински огън. Всичко това много се харесва и привлича туристите към България през цялата година.

Снимка: архив


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10
 През 19 в. наричали град Елена „българският Витлеем”

Еленски бут, фестивален туризъм, романтика и чиста природа – опознайте град Елена и околностите

Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..

публикувано на 26.03.24 в 10:35