За разлика от Рождество Христово, което е повече семеен празник и хората се събират с роднините си, Нова година е празник, на който сме заедно с приятели, колеги и близки хора. Професионалистите от туристическия бранш наричат Нова година корпоративен празник, защото става повод за сплотяване на колектива на хората, които работят заедно. Някои от тях се събират и резервират къщи за гости или хотели и прекарват няколко дни заедно.
Повечето и тази година предпочитат да посрещнат Новата година в България, както е във всички други страни – основните пътувания са в рамките на собствената държавата. Около 300 хил. българи са избрали да прекарат новогодишната си ваканция в български курорт. Значително по-малко – около 110 хил., са тези, които предпочитат чужди дестинации. Те се отправят най-вече към съседните ни Сърбия, Гърция, Турция, Македония и Румъния. Другите най-посещавани от българите държави в края на годината са Германия, Испания, Италия, тъй като в тях отиват близки и роднини на заселили се там българи. Наши сънародници пътуват и извън Европа, към дестинации, където смятат, че ще им е приятно през зимата. Най-честите пътувания са към азиатските страни, в Дубай и Индонезия и в Карибския басейн. Общо около 6 хил. българи избират екзотичните места, което е малка част от пътуващите за празника наши сънародници, сочат данните на Института за анализ и оценки в туризма.
Туристическият бранш в България изпраща една необичайна за него година – казва Румен Драганов, директор на института и уточнява. В следствие на геополитиката имаше с 15 млн. по-малко туристи към съседна Турция, 4 млн. към Египет и Тунис. . А с над 10 млн. намаля потокът от туристи към Франция и Белгия. Една голяма част от пътуванията не можаха да се реализират, както е било през предходни години. Туроператорите и туристите потърсиха мирни, спокойни и нови дестинации, каквато е страната ни. България беше напълно готова да посрещне увеличението на туристическия поток, защото милиардите левове инвестиции, вложени в инфраструктура, нови хотели, ресторанти, места за забавления, пътища, пречиствателни станции и всичко останало помогна за посрещането на този увеличен брой пътувания към страната ни.
Оценката за българските туроператори, хотелиери и ресторантьори е, че през 2016 г. те се справиха успешно с това предизвикателство – да посрещнат и обслужат повече на брой гости, много от които никога до сега на бяха отсядали в България – отбелязва Румен Драганов и продължава:
Ние нямаме нито едно оплакване на големи туроператори, на туристи или клиенти в средствата за масова информация, където и да било по света от основните пазари, на които се представяме – Германия, Русия, Скандинавия. Забелязвам, че и у нас масмедиите вече не говорят за проблеми, каквито бяха алкохолният туризъм в Слънчев бряг, за червения планктон или поява на хищни риби в Черно море, за които се споменаваше преди време. Нещо повече, заговори се за успехите, които жънат по света възпитаниците на училищата и университетите с профил в областта на туризма. Те са приети много добре навсякъде, работят в големи курорти по света, на круизни кораби и вече буквално навсякъде срещам чужденци, които познават и говорят с възхищение за работата на българите. Това е показателно за способностите и усета, които ние притежаваме в областта на услугите в туризма. Това, което е много приятна изненада за чуждите туристи, дошли у нас, е, че тук, дори в малки населени места, в погранични райони, се организират прекрасни фестивали с разнообразна тематика. Сред природата са изградени много добри съоръжения за екстремен и младежки туризъм и всичко това е в съчетание с вкусната българска храна, приготвена на истински огън. Всичко това много се харесва и привлича туристите към България през цялата година.С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..
Слънчев бряг е изпреварил турския курорт Мармарис като най-достъпната дестинация за семейни почивки. Проучване на The Independent сравнява цените на 10 основни артикула, включително ястия, напитки и слънцезащитни продукти и установява, че черноморският ни..
Винената култура в България преживява подем. Все повече места и събития привличат любители на виното и засилват интереса към винения туризъм. През..
Коледно-новогодишните празници на остров Света Анастасия започват от 22 декември, когато се чества Света великомъченица Анастасия. Отплаването с кораб от..