Броени дни преди правителство в оставка да си отидe, три големи китайски компании заявиха в София на среща с премиера Бойко Борисов сериозни инвестиционни намерения в България. Световният онлайн търговец Alibaba Group възнамерява да създаде логистичен център, GS-Solar Company – завод за производство на соларни панели, а GoldPoly Group да изкупува български тютюн. Пазарните ниши, които китайските инвеститори виждат в България, са от висок интерес и за самата страна. Евентуалният логистичен център на Alibaba Group например би предлагал на международните пазари български стоки и храни, а изкупуването на продукцията на националните производители на тютюн е болезнена за България тема от много години насам. Взаимен интерес има и в сферата на стратегическите инвестиции. Преди по-малко от месец Индустриалната търговска банка на Китай изяви готовност да финансира проекта за АЕЦ „Белене” при пазарните условия, поставяни от българска страна, а именно – без финансово ангажиране на държавата, без държавни гаранции и без дългосрочни договори за изкупуване на ток. Инвестиционни намерения китайска страна има не само към АЕЦ „Белене”, а и към изграждането на нови ядрени мощности в АЕЦ „Козлодуй”. Такъв интерес през декември м.г. бе изявен от китайската Държавна енергийна инвестиционна компания.
Очевидно е, че смяната на властта в България не спира инвестиционните намерения от страна на Китай и това е обяснимо. Усилията за взаимно сътрудничество и търговски обмен датират от години и се основават на общ интерес. Китай разглежда България като важно предмостие към големия европейски пазар, а България още от 2014 г. води политика за засилване на търговско-икономическите си връзки на Изток. Напоследък важна рамка за осъществяването на взаимните интереси е инициативата 16+1 за сътрудничество на Китай със страните от Централна и Източна Европа. Някои твърдят, че България се е присъединила към тази инициатива с много желания и досега не е получила отказ на нито едно от тях. Сега обаче въпросът не е взаимните интереси да се откриват, а да се реализират.
Министерството на туризма организира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групата на The Walt Disney Company и Warner Bros. Телевизионната реклама за промотиране на България като..
Синдикално протестно "студио" временно затвори движението по бул. "Цар Освободител" в центъра на София с призив за увеличение на заплащането в трите обществени медии - БТА, БНР и БНТ. Акцията е част от протеста на синдиката КНСБ пред..
За поредна година България участва в инициативата Световна седмица на парите. Това е 13-то издание на Глобална кампания за повишаване на финансова грамотност на ученици у нас и продължава до 23 март. Организатор е Международната мрежа за финансово..
България, далечна като мираж, се оказва любима за човек, който никога не е стъпвал в страната ни. От близо 50 години г-н Джаянта Чакрабарти следи всичко,..
От МВнР предупреждават българските граждани, които възнамеряват да посетят гр. Истанбул, че считано от 19 март 2025 г. от страна на турските власти са..
Българското правителство остава в готовност да окаже допълнителна помощ на своите приятели и съседи, ако се нуждаят от нея в този тежък момент...