Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Комисията за защита на потребителите глоби онлайн търговци

Комисията за защита на потребителите глоби онлайн търговци, които не са изпълнили обещания за бързи или безплатни доставки. 

Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и неспазените уговорки за срока или цената на доставките, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. Клиенти на онлайн-магазин за облекла са подали оплаквания, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставката е посочен срок от пет работни дни. 
Електронен магазин е заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лева доставката е безплатна до всяка точка на страната. Потребителят е подал жалба след като за доставката е заплатил 25 лева. Друг онлайн търговец е подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки, като впоследствие ги е уведомявал, че складовата наличност на козметичния продукт е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена. 
Независимо че търговците са отстранили нередностите, на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции от 1 000 до 30 000 лева, които дружествата обжалват.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!