Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Бъдеще и античност се срещат на филмовия фестивал Dron Up в Пловдив

БНР Новини

Римският театър в центъра на Пловдив ще се превърне в стадион с арена за тежки битки. „Оръжия“ ще кръстосат авторите на най-добрите късометражни дрон филми, а „битката“ ще бъде в рамките на второто издание на Dron Up International Film Festival.

Идеята на фестивала е да съберем най-добрите филми, снимани с дрон от цял свят и да ги покажем на местно ниво тук, в България, за да може българската публика да се наслади на това ново изкуство, на този нов жанр във филмите, който дава друга перспектива за света и нашето всекидневие, обяснява Петьо Петков, един от организаторите на събитието.



Мечтата за този фестивал се ражда през 2015 г., когато по света има едва 5-6 подобни събития.

Смеем да твърдим, че ние сме първи по рода си, защото нашият фестивал се различава от другите. Това не е типичният филмов фестивал в зала за специализирана аудитория. Ние бихме искали да срещнем публиката с изкуството на улицата и затова го правим на открито, на Римския стадион в Пловдив с вход свободен.

СнимкаПетьо Петков и колегите му се чувстват окрилени от първото издание на фестивала през миналата година, когато филмите са прожектирани пред многохилядна аудитория. Това им дава сили да продължат напред. Екипът на фестивала е международен с база в Копенхаген:

Ние сме млад екип от седем души, които живеят в Дания и имат интерес, не толкова специфично към дроновете, колкото към организацията на събития и срещата между изкуството и публиката - това е големият мотиватор за нас. И, от друга страна - инатът, защото за да организираш нещо от 2 хиляди километра се изисква малко инат. Но се справяме, и съм много щастлив, че ще можем да го направим отново. Вярваме, че това е страхотно събитие с много потенциал, което предоставя възможност да видим света от нов ъгъл.

Според регламента за участие, филмите са късометражни, с максимална продължителност от шест минути. Българските филми са седем, в три различни категории:

На 25 и 26 август от 20 часа хората ще видят финалистите на фестивала, съгласувани от международно жури. Имахме подадени за участие близо 80 филма от около 30 държави. На Римския стадион ще покажем 35 филма в шест различни категории. Това са Природа; Градове; Екстремно и диво; Разказ и история; Пътуване, и специалната категория - България. Но това не е всичко, казва Петьо Петков: Тази година развихме фестивала с още един ден, така че на 26-и през деня и на 27-и август хората ще имат възможност сами да усетят тръпката на летенето с дрон. Организирали сме дневна програма, където всеки може  да се включи в различни уъркшопове, работилници за дронове, демонстрации и различни игри. Така че ще има по нещо и за големи, и за малки. Интересното в този фестивал е, че съумява да хване най-доброто от два различни свята - новата технология и античността, посредством Римския стадион. Смея да твърдя, че правим среща между миналото и бъдещето.


Снимки: архив на фестивала


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Отдаваме почит на патриарха на българската литература Иван Вазов

Националният литературен музей отбелязва 174 години от рождението на Иван Вазов. Честването преминава и под знака на кръглата годишнина от първото самостоятелно българско издание на романа "Под игото“, публикуван през 1894 г. от издателство "Т. Ф...

публикувано на 09.07.24 в 09:15

"Земята на розите" – филм за надеждата, че можем да сме по-добри и приемащи хората с увреждания

Данни от преброяването на населението у нас, проведено през 2021 година, сочат, че в страната живеят 654 547 лица, които имат призната трайно намалена работоспособност или степен на увреждане. От тях 22 248 са деца, а 632 299 са лицата на възраст 16 и..

публикувано на 09.07.24 в 07:05
Служебният министър Найден Тодоров

Работещите в културата не създават вкуса на обществото, каза министър Тодоров

"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо да създават вкуса на обществото, те са принудени да се водят по този вкус, за да спечелят повече..

публикувано на 08.07.24 в 09:04