Министерството на туризма предоставя нова възможност на туристите да открият България и да преживеят своето ново приключение у нас. Първата българска услуга в търсачката на Viber стана възможна в резултат на сътрудничеството на министерството с интернет портала IloveBulgaria.Една от целите на проекта Viber chat extension, според министъра на туризма Николина Ангелкова, е популяризирането на туристическите дестинации, включително и за българите. Всеки, който използва програмата за безплатни разговори и съобщения Viber може да свали приложението „Аз обичам България” и да научи нещо ново за страната ни. В момента IloveBulgaria включва над 5000 туристически забележителности, включително 100-те Национални туристически обекта (НТО). Добавен е и QR код, който при сканиране с мобилен телефон, представя подробна информация за дадената забележителност. При всяко сканиране, потребителят получава и определен брой точки, които му носят награда. Така шансът да посети повече от един туристически обект, използвайки тази програма, също е по-голям. Работи се и по видеоклиповете за 100-те НТО, които ще допълват съдържанието, както и по превода на информацията на 12 езика, който ще е факт до следващото лято.
По последни данни потребителите на Вайбър надхвърлят 900 млн. души, като само у нас те са над 3.5 млн. Статистиката сочи още, че по-голямата част от туристите резервират своята почивка на базата на препоръки, прочетени онлайн, а 8 от всеки 10 пътуващи предпочитат да поемат по създаден от тях маршрут. IloveBulgaria има над 40 хил. последователи в социалните мрежи, над 70 хил. души говорят за него, а споделянията са повече от 2 млн. В тази връзка приложението е една от възможностите за популяризиране на България чрез дигиталния маркетинг, от който страната ни ще има все повече ползи. Защо той е важен, обяснява министър Ангелкова:
През последните години ползването на интернет с цел туризъм нараства с около 10%, като повече от 37 на сто от потребителите на мобилни устройства резервират своите почивки чрез тях, което също е показателно за това, че той е изключително важен. И това, което правим съвместно с нашите партньори, показва, че сме на прав път.
Генералният мениджър на Viber за Централна и Източна Европа Атанас Райков обърна внимание защо е важно страната ни да бъде рекламирана в дигиталното пространство:
Най-важното нещо е, че вниманието на мобилните потребители в днешно време се прехвърля от социалните мрежи в приложенията за комуникация като Вайбър. Причината за това е, че ние даваме много голяма гъвкавост хората да обсъждат своите планове в групи, които имат все повече функции. Над 90% от потребителите ни използват приложението за текстови съобщения. Хората планират предварително къде да отидат и кои места да посетят. Все по-често това се случва в дигиталното пространство.
Ilovebulgaria e първият български сайт, който има партньорство с компанията, а логото и е наред с тези на Youtube и световната платформа за резервации на хотели Booking.com. Така България става първата в света със специално приложение, което представя туристическите и услуги във Viber.
За нас, българите, Батак е град-светиня! И до днес в него отеква ехото от трагичните събития, свързани с Априлското въстание през 1876 г. , когато по-голямата част от невинните жители на родопското градче са посечени от османския поробител –..
През това лято гостите на община Чепеларе ще могат да разнообразят ваканцията си сред красивата природа на Родопите с още един планински маршрут. Става дума за новата туристическа пътека "Пещерната лаборатория, Старата граница, пещера Топчето, пилон..
Селският туризъм върви ръка за ръка с опознаване на кулинарията на дадено място. А районът на Кюстендил е златна мина в това отношение. Затова гастро туровете в тази част на България набират все по-широка популярност. Туристите посещават малки ферми..
В скътаното сред склоновете на Източните Родопи село Пчеларово разказват предание, че в района виреели вековни дъбови гори и орехови дървета, в чийто..