Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Германия: Предпочитана дестинация и сред българските туристи

БНР Новини
Кристиян Салай открива презентацията
Снимка: germany.travel

На проведената на 27 март в София пресконференция на Туристическия борд на Германия DZT (DeutscheZentralefürTourismus) бяха представени най-новите факти и цифри, свързани с туризма в Германия, както и любопитна информация за броя на българските туристи, посетили страната през 2017 г.

Информацията беще представена от Кристиян Салай, мениджър маркетинг и продажби на регионалното бюро на DZT за Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Черна Гора, Румъния и Сърбия.

Домакините се похвалиха с осми пореден рекорден резултат при входящия туризъм с 83,9 мил. нощувки на чуждестранни туристи. Почти три четвърти от нощувките са генерирани от европейските страни. Българските гражданисъщо имат не малък принос в положителния резултат на германския туризъм.

През 2017 г. са регистрирани почти половин милион (471.000) нощувки на български граждани в Германия. 51 на сто от пътуванията са били с цел бизнес, 31 на сто с цел почивка, а 25 на сто по лични причини или друг повод като посещения на роднини и приятели. 53 на сто от пътуванията са били осъществени със самолет, 26 на сто с автобус и 21 на сто с лека кола. Най-много от пътувалите българските граждани са на възраст между 15 и 34 години (51 процента), последвани от възрастовата група +55 (33 процента).

Най-голям интерес българските туристи са проявявали към градския туризъм и обиколните турове, като средния престой при туровете е 8 дни. 555 евро за посещение е отделял българският турист в Германия, показват осреднените стойности.

На въпроса какво е значението на българския пазар и пазарите на другите балкански страни за входящия туризъм в Германия и има ли още потенциал, Кристян Салай отговори положително:

Трябва да отбележим положителните резултати от последните 5 години. Почти всички балкански държави са удвоили нощувките. Страни като България с почти половин милион нощувки, Румъния (1 мил.) и Хърватия играят голяма роля. Балканите се развиват икономически с бързи темпове. Разбира се, че хората, които живеят в региона биха искали това да се случва още по-бързо, но това не винаги е възможно. Обективно погледнато е имало непрекъснат растеж в последните години, който е повишил покупателната способност, а това е повлияло хората да искат да пътуват повече. Не трябва да се забравя и силното развитие на авиационната индустрия в региона. Открити са много нови линии и хората могат бързо да достигнат до желаната дестинация. Това развитие ще продължи и през следващите години. Специално за България очаквам след феноменалния резултат от 14 процента ръст при пътуванията до Германия през 2017 г., тази година положителната тенденция да продължи.“

Туризмът е и ще остане важен фактор за интеграцията защото помага да се рушат бариери. Германия може да послужи на България и другите балкански страни за пример как се изгражда една туристическа дестинация и как се печелят пазари. Има какво да научим.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10