Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Предстои първият фестивал на открито „Изкуството на рекламата“

Пресечната точка между изкуство и реклама руши прегради в комуникацията

БНР Новини
Снимка: artofadvertising.net

Светът днес се движи стремглаво напред под печата на цифровите и информационни технологии, а комуникацията играе ключова роля в развитието и успеха на всяка дейност. Затова един нов български фестивал ще търси пресечната точка между реклама и изкуство по атрактивен и интерактивен начин.

Първият в България фестивал на открито „Изкуството на рекламата“ ще събере студенти от Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и от Националната художествена академия в Градската градина на София на 23 и 24 юни. Те ще работят по предварително зададени от компании теми и ще създават визуална комуникация пред погледа на минувачи и посетители на форума. Студентите ще работят в екипи, като целта е да комбинират знанията и умения си от различни сфери в общ работен процес. В България фирмите често се оплакват от липса на адекватна връзка между образованието и бизнеса, а фестивалът има за цел да бъде мост между бъдещите специалисти и компаниите.




Смятам, че фестивалът е добра пресечна точка, която ще ни даде насока как студентите могат да използват своя потенциал, казва гл. асистент Никола Вангелов, преподавател по реклама в Журналистическия факултет на Софийския университет и организатор на събитието. Студентите ще видят как се случват нещата на практика и ще работят с реални компании, които са както български, така и чуждестранни. В тези работни екипи се заражда нещо ново и интересно, както се случва в рекламните отдели. Всеки един вид комуникация трябва да е насочен правилно, за да работи. Една реклама, която работи на американския пазар, може да не е успешна на българския поради различни фактори като интеркултурните различия например. Потребителите налагат каква да бъде рекламата, а рекламистите трябва да подготвят успешна маркетингова комуникация. Рекламата е вид комуникация, която навсякъде по света се съобразява с потребителя. В сферата на рекламата България не изостава по никакъв начин от световните лидери. Тук работят и много световни компании, чиито опит е пренесен отдавна по отношение на всяка една част от комуникацията, а в случая – рекламата.

Според Никола Вангелов рекламата може да бъде изкуство, както и обратното, а допирната точка между двете руши бариери – в комуникацията, в общата работа на хора от различни професионални сфери, между рекламодатели и потребители.

„Изкуството на рекламата“ е част от културния календар на Столична община и е под патронажа на кмета на София Йорданка Фандъкова. Най-добрите творби ще бъдат отличени, а фестивалът е отворен за всеки – предвидена е интересна съпътстваща програма, която ще бъде атрактивна дори и за децата.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

"Триумф" - българският кандидат за "Оскар" триумфира на "Златната роза"

Във Варна филмът "Триумф" на режисьорския тандем Петър Вълчанов и Кристина Грозева спечели голямата награда за пълнометражен филм на 42-ия фестивал на българското кино "Златната роза". Лентата получи и наградата за сценарий, написан от двамата..

публикувано на 27.09.24 в 09:24

"Пощенска кутия за приказки" продължава да пътува сред българите зад граница

След 17 успешни дати в Европа, популярният литературен формат "Пощенска кутия за приказки" продължава своето европейско турне с още 11 локации. То представя репертоар от нови и любими на публиката текстове, писани специално за сънародниците ни..

публикувано на 27.09.24 в 07:25

САЩ инвестират 240 000 долара в център за изкуство и култура във Варна

САЩ инвестират 240 000 долара във варненския културен център ReBonkers чрез Посланическия фонд за опазване на културното наследство (AFCP). Това обявиха от посолството на САЩ в София. Варна е най-големият бенефициент по проект на AFCP в Европа..

публикувано на 25.09.24 в 22:32