Светът днес се движи стремглаво напред под печата на цифровите и информационни технологии, а комуникацията играе ключова роля в развитието и успеха на всяка дейност. Затова един нов български фестивал ще търси пресечната точка между реклама и изкуство по атрактивен и интерактивен начин.
Първият в България фестивал на открито „Изкуството на рекламата“ ще събере студенти от Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и от Националната художествена академия в Градската градина на София на 23 и 24 юни. Те ще работят по предварително зададени от компании теми и ще създават визуална комуникация пред погледа на минувачи и посетители на форума. Студентите ще работят в екипи, като целта е да комбинират знанията и умения си от различни сфери в общ работен процес. В България фирмите често се оплакват от липса на адекватна връзка между образованието и бизнеса, а фестивалът има за цел да бъде мост между бъдещите специалисти и компаниите.
Смятам, че фестивалът е добра пресечна точка, която ще ни даде насока как студентите могат да използват своя потенциал, казва гл. асистент Никола Вангелов, преподавател по реклама в Журналистическия факултет на Софийския университет и организатор на събитието. Студентите ще видят как се случват нещата на практика и ще работят с реални компании, които са както български, така и чуждестранни. В тези работни екипи се заражда нещо ново и интересно, както се случва в рекламните отдели. Всеки един вид комуникация трябва да е насочен правилно, за да работи. Една реклама, която работи на американския пазар, може да не е успешна на българския поради различни фактори като интеркултурните различия например. Потребителите налагат каква да бъде рекламата, а рекламистите трябва да подготвят успешна маркетингова комуникация. Рекламата е вид комуникация, която навсякъде по света се съобразява с потребителя. В сферата на рекламата България не изостава по никакъв начин от световните лидери. Тук работят и много световни компании, чиито опит е пренесен отдавна по отношение на всяка една част от комуникацията, а в случая – рекламата.
Според Никола Вангелов рекламата може да бъде изкуство, както и обратното, а допирната точка между двете руши бариери – в комуникацията, в общата работа на хора от различни професионални сфери, между рекламодатели и потребители.
„Изкуството на рекламата“ е част от културния календар на Столична община и е под патронажа на кмета на София Йорданка Фандъкова. Най-добрите творби ще бъдат отличени, а фестивалът е отворен за всеки – предвидена е интересна съпътстваща програма, която ще бъде атрактивна дори и за децата.
Във Варна филмът "Триумф" на режисьорския тандем Петър Вълчанов и Кристина Грозева спечели голямата награда за пълнометражен филм на 42-ия фестивал на българското кино "Златната роза". Лентата получи и наградата за сценарий, написан от двамата..
След 17 успешни дати в Европа, популярният литературен формат "Пощенска кутия за приказки" продължава своето европейско турне с още 11 локации. То представя репертоар от нови и любими на публиката текстове, писани специално за сънародниците ни..
САЩ инвестират 240 000 долара във варненския културен център ReBonkers чрез Посланическия фонд за опазване на културното наследство (AFCP). Това обявиха от посолството на САЩ в София. Варна е най-големият бенефициент по проект на AFCP в Европа..
В галерията на Културно-информационния център на Република Северна Македония в София /ул. "Оборище" №7/ днес се открива изложбата "Мотиви от Полошкия..
Изложбата "Древните съкровища на България" откри вицепрезидентът Илияна Йотова в селището на Франкофонията в Париж, създадено в рамките на Срещата на..