През последните години Пловдив привлича редица чуждестранни инвеститори, които създават свои производствени бази в икономическата зона на града. Това допринася както за намаляването на безработицата в региона, така и за рекламата на Пловдив в Европа и по света. През 2019 година той привлича общественото внимание и с друго свое постижение – фактът, че е първият български град, избран за Европейска столица на културата. Годината започна и част от събитията вече отминаха, но до края ѝ остават още 9 месеца. През този период Пловдив със сигурност има с какво да ни изненада. А за да се ориентираме по-лесно и бързо сред множеството културни събития е специално разработеното мобилно приложение, което помага бързо и лесно да изберем маршрута към тях. Негов създател е програмистът Любен Брънзалов, чиято идея е да направи карта, която обаче да служи и като своеобразен пътеводител из забележителностите и културните изяви на територията на втория по големина град в България. Приложението е безплатно и може да работи дори и без постоянен достъп до интернет. Кои са обектите, включени в него и на какви езици се очаква да работи?
Най-интересните сведения, дадени в приложението, са за прочутите пловдивски тепета. Информацията за тях Любен е събрал от различни източници, сред които библиотеки, специализирана литература и местни архиви. Оттам научава и историята на римския акведукт, на Небет тепе, който в продължение на хилядолетия служел за водоснабдяването на града. Водата достигала по глинени тръби от два каптажа в околностите на селището. В древността предварително изследвали както чистотата, така и вкуса на водата от познатите им водни находища. Особено важно било трасето, по което да мине водопроводът, както и неговият наклон.
Снимки: личен архив
Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..
Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..
"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..
Родопската община Лъки работи по изграждането на нова екопътека, която ще води до емблематичния връх Станчов Камък , който е част от..
Над 60-километрова крайбрежна ивица с 21 плажа, голямо разнообразие от хотели, къщи за гости, стаи под наем, къмпинги, заведения, спортни съоръжения и..