На 3 юли продължават преговорите с транспортния бранш за тарифите, които трябва да бъдат ясни през есента.
Какво се случва с тол системата и кога ще бъде въведена тя в България са въпроси, които вълнуват както обществото, така и българският транспортен бизнес. Затова очаквано пресконференцията по темата предизвика широк интерес. Според заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, надеждното функциониране на системата, предполага изграждането на Национално тол управление. То вече е факт, а наетите в него служители са 629. Те работят с високотехнологично оборудване, включващо диспечерски пункт, специализирана стая за трафик контрол и кол центрове. Зам. министърът посочи, че въвеждането на тол системата е приоритет за правителството и макар да са срещнали доста трудности, свързани с въвеждането на електронната винетка, е убеден, че проблеми при старта на тол системата няма да има.
Що се отнася до техническата готовност на Агенция Пътна инфраструктура и партньорите по договора за въвеждане на тол системата – „КАПШ Трафик Солюшънс“, ситуацията е следната, допълни Нанков. – От 16 май извършваме техническа експлоатация на системата в офис режим, а от 16 август, какъвто ангажимент поехме към колегите от транспортния бранш, ще започнем реална техническа експлоатация на системата. Търговската експлоатация – реалното събиране на таксите, обаче няма да започне, докато не изчистим всички детайли, както по отношение на функционирането на системата, така и по отношение на правоприлагането.
Очаква се пътната мрежа, за която шофьорите ще заплащат да обхваща около 6000 километра, вместо първоначално обявените 10800 км, в които влизат магистралите и първокласните пътища, както и част от второкласните. Какви ще са тарифите, все още е обект на преговори с транспортния бранш. На 3 юли предстои поредна среща с представители на бранша и зам.-министър Нанков е оптимист, че ще бъде постигнат търсения баланс.
Директорът на Националното тол управление, проф. Олег Асенов, обърна внимание и на тежкотоварния транзитен трафик, който преминава всекидневно през страната ни и посочи, че в момента шофьорите са задължени да попълват карти, в които да указват крайните точки на маршрута. Те важат 24 часа, през които автомобилът трябва да напусне България. Когато заработи тол системата, тези карти, ще останат в миналото, а шофьорите ще получават маршрутна карта, която системата ще начертава на базата на въведените от тях данни. Дължимата такса пък ще се изчислява автоматично, спрямо данните.
Снимки: БТА
Засилено полицейско присъствие в столицата планират от МВР за последното за сезона дерби ПФК "ЦСКА - София" - ПФК "Левски", което ще се проведе на 27 април на Националния стадион "Васил Левски" в столицата. Ще бъдат използвани и дронове по..
13% от момчетата и 11% момичетата на 11-годишна възраст в България са пушили поне една цигара за последните 30 дни, съобщи БГНЕС, като се позова на доклад на ООН за здравословното поведение на децата в училищна възраст. 17% от момчетата до 13 години..
Съществува Директива, според която граждани от трети държави, получили хуманитарен или бежански статут у нас (или на територията на ЕС), могат да бъдат наети на работа без никакви други разрешителни. Само с този документ за статут, получен от..
Съществува Директива, според която граждани от трети държави, получили хуманитарен или бежански статут у нас (или на територията на ЕС), могат да бъдат..
Близо 400 случаи на коклюш са регистрирани, намираме се в началото на национална епидемия, заяви пред Нова тв главният държавен здравен инспектор Ангел..
В четвъртък , 25 април, през страната ще премине студен атмосферен фронт. Ще вали и прегърми над цяла България. Има условия за градушки. Минималните..