През последните години заплатите в България растат средно с по 7-10% годишно, но си остават най-ниските в ЕС и средната работна заплата е около 600 евро месечно. Според синдикатите за издръжката на едно четиричленно семейство в България са нужни 1251 евро месечно, а 71.3% от българите не получават толкова. Ръст на трудовите възнаграждения обаче има и това позволи на българите да си спомнят позабравените по времето на кризата прелести и изкушения, предлагани от вътрешния и международен туризъм за ваканциите на море или в планината. Според Евростат, 70% от българите вече могат да си позволят едноседмична ваканция и този процент е близък до средния за развита Европа. Ако приемем, че парите вече не са единственият фактор, решаващ дали ще почиваме или не, тогава на преден план излиза проблемът с избора на туристическа дестинация и категорията на хотела в съответствие със скромния ваканционен бюджет, с който разполагат повечето българи. Това на практика означава, че те избират най-вече да прекарат обикновено едноседмичната си лятна ваканция наблизо до дома и при немного лукс и глезотии.
Точно това показва социологическо изследване на „Маркет Линкс“, според което изборът на българите е преди всичко към българското Черно море, но интересът към съседните, близки и леснодостъпни по суша и по въздух Гърция и Турция също расте. Това е видно и от километричните опашки от автомобили по граничните пунктове с южните съседки. В разгара на лятото се налага да се чака по няколко часа за граничен контрол, като към българските пътуващи се добавят и десетките хиляди румънци, украинци, поляци и други туристи от Централна и Източна Европа, плюс придвижващите се турски гастарбайтери от Европа. Българските, гръцките и турските власти правят необходимото проверките на документите и превозните средства да са възможно най-експедитивни, но усилията им невинаги са оценени от изнервените от чакането летовници в летния пек.
Но има и други причини за растящите предпочитания на българите към гръцкото и турското море. България е много красива страна, с отлични хотели, вкусни ястия и забележителни вина. Златнопясъчните плажове са в непосредствена близост и заобиколени от зелени и свежи гори и планини. В този смисъл може да се каже, че българите са облагодетелствани от природата и макар и вечно недоволни, все пак признават, че страната е прекрасна. За успешен туризъм обаче са нужни също добра организация, стриктни правила и пазарноориентирано поведение на хотелиерите и ресторантьорите. И точно тук като че ли има най-много проблеми, които дразнят и отблъскват българите от родното Черно море. Не спират оплакванията в медиите от непосилно скъпите чадъри и шезлонги по отдадените на концесия плажове, чиито цени достигат някъде до 20-30 евро на ден.
Вярно е, че летният курортен сезон в България продължава едва три месеца за разлика от съседните, но разположени по на юг Гърция и Турция. И тези 3 месеца за бизнеса в България са жизненоважни поради надеждите, че приходите от тях ще позволят да се изкара до следващото лято. Това обаче предполага по-високи цени.
Като цяло и въпреки постоянно растящите цени, България си остава една сравнително евтина туристическа дестинация. Но за туристите от по-богатите страни най-вече. За българите тя става все по-скъпа и недостъпна, особено в сравнение с близките световни дестинации Гърция и Турция, където цените малко надвишават българските, но на фона на редица други природни, културни, исторически и климатични предимства те по-лесно се приемат. Това кара мнозина да предпочетат ваканциите в чужбина, което се потвърждава и от официалната статистика, според която българите са пътували повече в чужбина през юни в сравнение със същия месец на миналата година. Пътуванията са общо 717.1 хил. (10% от населението на страната), или с 5.9% повече от миналия юни. Най-голям ръст на пътуванията има към Турция – с 15.4%, Румъния – със 7.8%, Гърция – с 6.2%.
От това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..
Празниците наближават и офертите за Коледа и Нова година се разграбват като "топъл хляб". Резервациите са започнали още от месец септември и..