Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Французин популяризира България с винени турове

Снимка: БГНЕС

Виненият туризъм е шанс България да привлече по-платежоспособни туристи, както и възможност да покаже, че не желае да бъде възприемана като евтина алкохолна дестинация.

В това ни убеждава Гий Лабери – французин, който си е поставил за цел да популяризира България като винена дестинация в собствената си страна. Самият той е от Бордо, „меката“ на виното. В България се установява заради любовта си към една българка. В страната ни той управлява туристическа фирма, има и винарна, а голяма част от посетителите му са негови сънародници.

През 2007 г., когато България стана член на Европейския съюз, пристигнах тук, за да проверя условията за винарните и отглеждането на лозя – разказва Гий. – Тогава пътувах и до Румъния, но открих че България е малка и красива страна. Освен това тук намерих своята любов. Сега живея в Пловдив. Не говоря български, защото има кой да ми превежда – моята съпруга. Организираме винени турове в България за около 3000 френски туристи годишно, както и за други любители на виното по света.


По думите на Гий Лабери, развиването на бизнес в България не е нито лесно, нито – много трудно:

Лесно е, защото  България е нов пазар за туристите и ги привлича с непознатото. Трудно е, заради разликата в стандартите – има много добри хотели, но има и такива, които са под очакванията. Много често хората в бранша не знаят какво търсят или искат туристите. Например, предлагат някакво вино, което смятат, че е добро. Да, това вино в България е добро, но то не е по вкуса на чуждия турист. Други сериозни проблеми за бизнеса няма. Ние сме членове на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. Тя ни помага и консултира. За мен България е добра дестинация, но трябва да се рекламира по-добре. На много места по света хората не знаят къде се намира България. Не знаят, че тя има добър морски и културен туризъм, че има още много неща, които може да предложи.



Винени дегустации за малки групи, живописни пейзажи, интересни срещи, история, анекдоти, архитектура и добра храна – това е формулата, с която Гий Лабери привлича французите в България. Но познават ли те страната?

Французите не познават добре България. От 2015 г. насам има чартъри от Франция до Варна. Когато имаше проблеми в Тунис, Египет и Мароко, хората искаха да отидат на море и потърсиха други дестинации. Гърция и Испания им бяха познати, но много французи решиха да открият малка и непозната страна, каквато е България. Но ние имаме проблем във Франция с представата, създадена за страната ви. Защото в медиите има немалко публикации за различни проблеми, какъвто е този с ромите. Имиджът на България страда от това. Когато хората дойдоха обаче, останаха доволни. Бяха изненадани, че това не е краят на света, че България е европейска държава. Е, българите не се усмихват много, но има хотели, магистрали интересни места за посещение. А най-много им харесва природата. Голям проблем за французите е, че не обичат краставици. Този зеленчук се намира в шопската салата, в таратора. Затова, когато дойдат тук казват, че това е страната на краставиците. И все пак харесват киселото мляко и това, че има различни храни, които откриват в ресторантите.  

Според Гий Лабери, който от 10 години живее в Пловдив и управлява семейна туристическа фирма, България може успешно да предлага специализирани туристически пътувания, каквито са винените турове и продуктите на културния туризъм. По думите му, хората, които търсят специализирани турове, са хора с доста по-високи изисквания. Те биха искали да имат различни преживявания от това, което търси масовия турист. Те искат да опознаят културата, търсят места с богата история и залагат на лукса и на перфектното обслужване в хотелите и ресторантите.

Снимки: личен архив, БНР-архив



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Къщи за гости като етнографски музеи – да отдъхваш в автентична селска обстановка край Дунав

Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..

публикувано на 29.07.24 в 11:10

The Independent: Слънчев бряг предлага повече за по-малко от Мармарис

Слънчев бряг е изпреварил турския курорт Мармарис като най-достъпната дестинация за семейни почивки. Проучване на The Independent сравнява цените на 10 основни артикула, включително ястия, напитки и слънцезащитни продукти и установява, че черноморският ни..

публикувано на 23.07.24 в 13:00

ТОП 7 на най-красивите и загадъчни пещери в България

България е осеяна с над 5 хиляди пещери, коя от коя по-тайнствени и недостъпни, всяка със своята история, завладяваща красота и загадки. Част от тези истински подземни съкровищници са благоустроени и посрещат туристи. Ето някои от..

публикувано на 17.07.24 в 09:35