Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Новият генерален директор на БНР с авангардни идеи за Радио България

Снимка: БГНЕС

Може би малцина знаят, че първият ми досег с професионалната радио журналистика е в английска редакция на Радио България . Това каза новоизбраният генерален директор на БНР Андон Балтаков при представяне на концепцията си за развитие на националната медия в Съвета за електронни медии. В програмната му стратегия Радио България остава авангард в чуждоезиковото присъствие на БНР в дигиталното пространство.

За целта новият генерален директор предвижда две ежедневни подкаст програми с ефективно дигитално присъствие, насочени към две различни аудитории.От една страна ще се привлича нова аудитория – читатели, слушатели с цел опознаването на България в чужбина и да подпомогне по някакъв начин българската външна политика. От друга страна ще се предлага информация за посещаващите България. За Балтаков е важно един чужденец да може, след като влезе в сайта, да получи първоначално впечатление за страната, която посещава.

Андон Балтаков е завършил висшето си образование в Университета за национално и световно стопанство в София, има магистърска степен по бизнес администрация от университета "Йейл". През 94-та година започва да сътрудничи на БНР, след което става водещ в „Радио Витоша“. После постъпва в новинарския екип на програма „Хоризонт“ на БНР. След проведен конкурс специализира в BBC. Кариерата му зад граница преминава през агенция Associated Press в Ню Йорк и CNN Digital, където заема мениджърски позиции. В настоящия момент Андон Балтаков ръководи консултантска компания в САЩ в областта на медиите.

В концепцията си за развитие на БНР, новоизбраният директор предложи коренно различен, иновативен подход, който спечели подкрепата на членовете на СЕМ. Някои съветници, обаче, не скриха опасенията си, доколко тя може да се реализира на базата на сегашното състояние в БНР.

Една от мерките, които предлага Балтаков за укрепване на финансовото състояние на общественото радио, е финансирането да бъде чрез целеви трансфер от държавния бюджет и той да е или функция от БВП или от данъчни приходи. В концепцията си Балтаков предложи и увеличаване на собствените приходи на БНР чрез многообразните продукти, които БНР произвежда в отделните си структури.

Още от категорията

Великотърновски художник продава картини в помощ на деца с увреждания

Великотърновският учител по изобразително изкуство Пламен Бойчев подреди свои картини в Изложбени зали „Рафаел Михайлов“ на старопрестолната столица. Пейзажите, натюрмортите и цветята, които е нарисувал, учителят продава с благородна цел –..

публикувано на 22.02.20 в 10:10

Българо-албанските отношения дискутираха бъдещи дипломати

Българо-албанските дипломатически отношения бяха темата на дискусия, организирана от Българският дипломатически институт. Лектор в рамките на курс за стажант-аташета беше посланикът на Република Албания в София г-жа Доника Ходжа. „За мен беше..

публикувано на 21.02.20 в 14:00

Люлки за „различните“ деца на България – везни на доброто и детските усмивки

Всичко започва преди около година от една детска площадка – ражда се идея за фото изложба, а след това идват т. нар. люлки-везни, пригодени за деца в инвалидни колички. Идеята е на Анна Йончева – технически сътрудник в голяма компания за..

публикувано на 21.02.20 в 12:26