Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Организираният туризъм в България за пръв път с финансов стимул от държавата

Правителството отпуска допълнително 15 млн. лв. от държавния бюджет за насърчаване на организирания туризъм в страната ни. Фокусът е върху летния туристически сезон от юни до края на септември, тъй като анализите в сектора показват, че организираните туристически посещения реализират повече приходи и повече нощувки по българското Черноморие.

Поръчката е със завишени финансови критерии и изисквания към участниците. Причината е, че ще се плащат 15% авансово, а останалите 85% ще се дават след доказване на резултата
– това каза ресорният министър Николина Ангелкова по време на брифинг с участието на бизнеса и браншовите организации.



За сравнение от 2015 г. до сега, туристите, пристигащи организирано чрез туроператори в България, като процент са намалели двойно, особено от пазар „Русия“. Процедурата е разделена между 4 основни пазара в Западна и Централна Европа, за да измерим 4 конкретни резултати от това. За да сме сигурни, че средствата ще бъдат разходвани ефективно, ще се плаща само при постигане на заявения предварително конкретен брой туристи, които ще посетят нашата страна от тези пазари за летен туризъм. Друго условие е туристите да са отседнали в регистрирани места за настаняване в Единната система за туристическа информация /ЕСТИ/. Имаме уверението, че ако резултатите, които сме заложили в тази процедура бъдат постигнати, ще можем да разчитаме на предложения от нас финансов механизъм постоянно, включително и с по-голям бюджет. Това ще подпомогне значително сектора в страната ни.

Представителите на бизнеса се обединиха около мнението, че тази инициатива е успех за целия туристически бранш, защото чрез нея българската държава ще извърши целенасочени маркетингови кампании и директни продажби на туристически пакети. Общо е впечатлението, че Турция и Гърция отделят голям бюджет за реклама, финансират чартърни полети. От тази гледна точка трябва да се мисли как да се стимулира българският бизнес, с оглед външната конкуренция.

Този ход показва, че Министерството на туризма започва да борави с тези пари по европейски начин. Убеден съм, че ефектът ще е положителен и с най-малко 10% ще се увеличи туристопотокът до края на 2020 г. – заяви Красимир Станев – изпълнителен директор на курорта „Албена“ и допълни:

Нито лесно, нито трудно започва сезонът ни за 2020 г., но съм убеден, че с този ход, който прави Министерството на туризма, ефектът ще бъде много добър на финала. Като основна причина виждам предложения от Министерството механизъм, който ще послужи като финансова инжекция. Аз, въпреки че съм бил цял живот в сектора, такъв ход не си спомням някой досега да е правил. Положителния ефект ще почувстваме всички ние, още в края на годината.

Снимка: БГНЕС

Още от категорията

Виртуалните разходки - туризъм по време на COVID-19

Все повече компании избират виртуалните турове, за да ни представят своите дейности и бизнессгради. Но многобройни туристически забележителности от България, Европа и света също могат да грабнат вниманието ни от дома – достатъчно е да въведем само..

публикувано на 26.03.20 в 10:29

Орешечката църква „Св. Георги” − чудна дестинация за поклоннически туризъм

Mакар и със скромна осанка, църквата “Св. Георги” в белоградчишкото село Орешец вече два века обгръща със светлина всеки, пристъпил прага й. От стените и купола на храма лицата на светците греят в ярки цветове, сякаш художникът е пренесъл..

публикувано на 21.03.20 в 08:15

Античната крепост Туида в Сливен „живее“ според ритъма и потребностите на съвременния човек

„На път към морето прекарахме един чудесен ден в Сливен - градът на стоте войводи. Едно от най-интересните места, които посетихме беше късноантичната и средновековна крепост Туида“ – така би започнал разказа си турист, посетил Сливен и попаднал..

публикувано на 20.03.20 в 11:44