Черноморските и планинските курорти в България са предпочитани дестинации за туристи както от съседните балкански държави, така и от страните-членки на ЕС. За да се запази тази тенденция обаче, у нас са необходими промени както в отношението към потенциалните клиенти, така и в качеството на продуктите и услугите, които предлагаме като дестинация.
„Трябва да се спре работата ден за ден и да се изградят устойчиви стандарти, които да карат хората да се връщат“ – смята представителят на немска онлайн платформа за туристически услуги у нас Владимир Георгиев. Според него – „ниските цени, красивата природа, хубавите плажове и море“ са преимуществата, които карат германските туристи да изберат България за своята почивка. Анализи на Министерството на туризма сочат, че почиващите у нас германци са основно от три възрастови групи – младежи до 25 години, семейства с деца и възрастни хора над 65 години.
Механизмът за насърчаване на организирания туризъм, представен през миналия месец от Министерството на туризма, осигурява бюджет в размер на 5 милиона лева, с който да бъдат подпомогнати целенасочени маркетингови кампании и продажба на пакети за България в Германия. Според главния управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев, този механизъм ще привлече вниманието на германските туроператори, което от своя страна открива възможност за спечелване на нови клиенти.
България трябва да засили сътрудничеството си по различни проекти и със западната ни съседка Северна Македония, смята Любчо Яневски, директор на Агенцията за популяризиране и подкрепа на туризма на Република Северна Македония. Една от стъпките за това е създаването на по-добра транспортна връзка между двете държави:
„През септември и октомври 2020 година очакваме първите чартърни полети от София за Охрид“ – заяви пред Радио България Любчо Яневски.– Дългоочакваната въздушна линия София - Охрид би гарантирала много по-бързо пътуване и свързаност между двете направления. Новият авиомаршрут вече е заложен сред предлаганите дестинации на един от големите туроператори у нас. Така, освен традиционните автобусни турове, българските туристи вече ще могат да се възползват и от директна чартърна авиолиния. Надяваме се, линията да бъде рентабилна, за да може полетите постепенно да се установят през целия сезон от май до октомври или да станат целогодишни.“
Яневски посочи още, че всяка година страната му отчита от 10 до15% ръст на българските туристи. Привлекателни за тях са разходките по Охридското езеро, културното наследство и кулинарният туризъм. Македонските туристи от своя страна посещават България заради зимните ски-центрове Банско и Боровец, както и черноморските курорти. Много туристи от западната ни съседка идват и в българската столица София. Затова е важно да се работи за съкращаване на времето за пътуване между двете страни.
Тази година ски сезонът в България стартира по-рано от обичайното благодарение на подранилия сняг. В Банско пистите отвориха още по Никулден (в първите дни на декември), а официалният старт на сезона беше даден седмица по-късно. Останалите ски зони..
Докато България преживява поредната политическа криза, усещането за безпътица се задълбочава, а разделението и недоволството в обществото надделяват, има един сектор, който успя да разчупи този мрачен контекст – туризмът. През 2024 година страната..
Винената култура в България преживява подем. Все повече места и събития привличат любители на виното и засилват интереса към винения туризъм. През 2024 г. значително е нараснало търсенето на винени дегустации, като резервациите за почивните дни..