Черноморските и планинските курорти в България са предпочитани дестинации за туристи както от съседните балкански държави, така и от страните-членки на ЕС. За да се запази тази тенденция обаче, у нас са необходими промени както в отношението към потенциалните клиенти, така и в качеството на продуктите и услугите, които предлагаме като дестинация.
„Трябва да се спре работата ден за ден и да се изградят устойчиви стандарти, които да карат хората да се връщат“ – смята представителят на немска онлайн платформа за туристически услуги у нас Владимир Георгиев. Според него – „ниските цени, красивата природа, хубавите плажове и море“ са преимуществата, които карат германските туристи да изберат България за своята почивка. Анализи на Министерството на туризма сочат, че почиващите у нас германци са основно от три възрастови групи – младежи до 25 години, семейства с деца и възрастни хора над 65 години.
Механизмът за насърчаване на организирания туризъм, представен през миналия месец от Министерството на туризма, осигурява бюджет в размер на 5 милиона лева, с който да бъдат подпомогнати целенасочени маркетингови кампании и продажба на пакети за България в Германия. Според главния управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев, този механизъм ще привлече вниманието на германските туроператори, което от своя страна открива възможност за спечелване на нови клиенти.
България трябва да засили сътрудничеството си по различни проекти и със западната ни съседка Северна Македония, смята Любчо Яневски, директор на Агенцията за популяризиране и подкрепа на туризма на Република Северна Македония. Една от стъпките за това е създаването на по-добра транспортна връзка между двете държави:
„През септември и октомври 2020 година очакваме първите чартърни полети от София за Охрид“ – заяви пред Радио България Любчо Яневски.– Дългоочакваната въздушна линия София - Охрид би гарантирала много по-бързо пътуване и свързаност между двете направления. Новият авиомаршрут вече е заложен сред предлаганите дестинации на един от големите туроператори у нас. Така, освен традиционните автобусни турове, българските туристи вече ще могат да се възползват и от директна чартърна авиолиния. Надяваме се, линията да бъде рентабилна, за да може полетите постепенно да се установят през целия сезон от май до октомври или да станат целогодишни.“
Яневски посочи още, че всяка година страната му отчита от 10 до15% ръст на българските туристи. Привлекателни за тях са разходките по Охридското езеро, културното наследство и кулинарният туризъм. Македонските туристи от своя страна посещават България заради зимните ски-центрове Банско и Боровец, както и черноморските курорти. Много туристи от западната ни съседка идват и в българската столица София. Затова е важно да се работи за съкращаване на времето за пътуване между двете страни.
От това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..