Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Туристическата индустрия се нуждае от устойчиви стандарти и продукти, които да връщат туристите у нас

Снимка: Марта Рос

Черноморските и планинските курорти в България са предпочитани дестинации за туристи както от съседните балкански държави, така и от страните-членки на ЕС. За да се запази тази тенденция обаче, у нас са необходими промени както в отношението към потенциалните клиенти, така и в качеството на продуктите и услугите, които предлагаме като дестинация.

„Трябва да се спре работата ден за ден и да се изградят устойчиви стандарти, които да карат хората да се връщат“ – смята представителят на немска онлайн платформа за туристически услуги у нас Владимир Георгиев. Според него – „ниските цени, красивата природа, хубавите плажове и море“ са преимуществата, които карат германските туристи да изберат България за своята почивка. Анализи на Министерството на туризма сочат, че почиващите у нас германци са основно от три възрастови групи – младежи до 25 години, семейства с деца и възрастни хора над 65 години.

Механизмът за насърчаване на организирания туризъм, представен през миналия месец от Министерството на туризма, осигурява бюджет в размер на 5 милиона лева, с който да бъдат подпомогнати целенасочени маркетингови кампании и продажба на пакети за България в Германия. Според главния управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев, този механизъм ще привлече вниманието на германските туроператори, което от своя страна открива възможност за спечелване на нови клиенти.


България трябва да засили сътрудничеството си по различни проекти и със западната ни съседка Северна Македония, смята Любчо Яневски, директор на Агенцията за популяризиране и подкрепа на туризма на Република Северна Македония. Една от стъпките за това е създаването на по-добра транспортна връзка между двете държави:


„През септември и октомври 2020 година очакваме първите чартърни полети от София за Охрид“ – заяви пред Радио България Любчо Яневски.– Дългоочакваната въздушна линия София - Охрид би гарантирала много по-бързо пътуване и свързаност между двете направления. Новият авиомаршрут вече е заложен сред предлаганите дестинации на един от големите туроператори у нас. Така, освен традиционните автобусни турове, българските туристи вече ще могат да се възползват и от директна чартърна авиолиния. Надяваме се, линията да бъде рентабилна, за да може полетите постепенно да се установят през целия сезон от май до октомври или да станат целогодишни.“

Яневски посочи още, че всяка година страната му отчита от 10 до15% ръст на българските туристи. Привлекателни за тях са разходките по Охридското езеро, културното наследство и кулинарният туризъм. Македонските туристи от своя страна посещават България заради зимните ски-центрове Банско и Боровец, както и черноморските курорти. Много туристи от западната ни съседка идват и в българската столица София. Затова е важно да се работи за съкращаване на времето за пътуване между двете страни.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

От лозето до бутилката – легендарният Мавруд като част от визитката на България

Маврудът е поезия в бутилка - така го определят ценителите на емблематичния нашенски сорт вино. Характерен за него е наситеният рубинен цвят, както и високите нива на танини и киселини. Аромати на горски плодове, шипков мармалад, землисти нотки, билки..

публикувано на 31.05.24 в 10:05

Мексикански туристи пристигат у нас за културни обиколки

Чартърни полети от Мексико до София ще се изпълняват на всеки две седмици до края на месец ноември 2024 г., съобщава bgtourism.bg. Преди дни самолет на български авиопревозвач с 320 мексикански туристи е кацнал на летище София. Оказва се, че това е..

публикувано на 26.05.24 в 10:35

Туристи от четири континента на Празника на розата в община Карлово

С демонстрация на ритуала розоварене в розовите градини на “Еко розова долина” в град Клисура започна Празникът на розата в община Карлово. В нея се включиха царицата на розата Анна-Мария Враджева и 12-те участнички в конкурса. По-късно стотици..

публикувано на 25.05.24 в 14:31