Лечебните заведения по Черноморието са готови да обслужват пациенти с Covid-19
Нуждаещите се от медицинска помощ трябва да бъдат насочвани от персонала на хотелите, в които са отседнали. При пристигането на туристите хотелиерите са длъжни да им предоставят информация за най-близките лечебни заведения и предлаганите от тях медицински услуги. При съмнения за коронавирусна инфекция на гост в обекта, той се изолира в предварително подготвена стая, обектът не се карантинира и се спазват препоръките на здравните власти, гласят указанията за работа на местата за настаняване в условията на Covid-19.
Медицинската помощ на чуждестранни граждани в курортните комплекси по морето ще бъде оказвана по същия ред, както и за български граждани, като единствено източника на финансиране е различен, показва проверка на в. „Дневник“. С по-малко формалности ще се сблъскват туристи от ЕС с Европейска здравна карта. Те ще могат да бъдат обслужени от всички лечебни заведения и медико-диагностични лаборатории, които имат договор НЗОК. Информация за тях също трябва да е налична на видно място в хотелите.
Чужденците с продължително или краткосрочно пребиваване в България или преминаващи транзитно, трябва да имат здравна осигуровка или застраховка, покриваща разходите за лечение и болничен престой за времето на пребиваване в страната. За тях са в сила цените на медицинските услуги, определени от съответното лечебно заведение.
Здравният туризъм може да удължи летния сезон
Туристическият бранш е сред най-сериозно засегнатите от кризата, вследствие на пандемията с Covid-19. За да спасят бизнеса си, някои от СПА и уелнес хотелите в Несебър и Слънчев бряг вече са започнали подготовка за посрещането на чуждестранни туристи, дори и след края на летния сезон с цел здравен туризъм, съобщи БНТ. В Слънчев бряг ще се развива и спортен туризъм. Очакванията са още в края на лятото десетки чуждестранни отбори да тренират и почиват именно там.
Чатбот-платформата COME TO BULGARIA ще помага на туристите да намират информация
Тя ще запознава летовниците с възможностите за безопасна почивка в България в условията на Covid-19, ще предлага информация за културата в България, за градовете и историческите местности. Изкуственият интелект не само ще си пише с потребителите, но и ще възприема гласови въпроси на български и английски език. Компанията ще предостави услугата безплатно на туристите, фирмите и институциите в туристическия бранш. По този начин COME TO BULGARIA ще помага за минимизирането на последствията от коронавируса в сферата на туризма.
Снимки: БТА и БГНЕСИзоставеният паметник на вр. Бузлуджа се превърна в истинска знаменитост в Instagram, заемайки 10-то място в класацията на най-посещаваните изоставени сгради в света. Данните на авторитетната застрахователна компания Алън Боусел Груп (Alan..
Там където лъчите на изгрева докосват най-рано българската земя, забавната игра петанк и морето си дават среща. И точно там, вече двадесет години, приятелите на прочутия спорт с метални топки се събират на международен турнир. Всички те са привлечени..
В разгара на лятото търсим прохлада в планините, а месеците юли и август са най-натоварени за хотелите и местата за настаняване по горното поречие на Арда. Нова панорамна гледка ще привлича летуващите по пътеките на Западните Родопи. На 6 юли ще бъде..