През второто тримесечие на годината 447.2 хиляди българи са пътували към туристически дестинации, съобщи БТА. Едва 6.8 % от тях са пътували в чужбина, докато 92.7% само в България, а 0.5 % са пътували както в страната, така и в чужбина. В сравнение със същото тримесечие на 2019 г., общият брой на пътувалите над 15-годишна възраст намалява с 63.3 %. През второто тримесечие на 2020 г. най-много са пътували сънародниците ни на възраст 25 - 44 години, или 45.3 на сто от всички пътували хора. Като цяло във всички възрастови групи преобладават пътуванията, осъществени в страната.
Като потвърждение на факта, че българинът залага на пътувания в рамките на България идва и информацията от старопрестолната ни столица. Туристите се завръщат на Царевец и в музеите на Велико Търново въпреки пандемията от Covid-19, съобщава БТА като се позовава на информация от пресцентъра на Регионалния исторически музей.
Според данните за месец юли, посетителите на архитектурно-музейните резервати на открито и закрито в града са били 18801. Отчита се, че влиянието на пандемията, засегнала всички туристически градове и държави в глобален мащаб, се усеща и във Велико Търново, защото през месец юли на 2019-а година туристите са били близо 4 пъти повече спрямо настоящата година.
Като положителна тенденция от музея отчитат, че само през миналия месец на настоящата година посетители на музейните обекти в Старата столица са били колкото през цялото предходно тримесечие. За да удължи престоя на гостите на Велико Търново, от началото на юли до края на септември Общината и Общинската агенция по туризъм "Царевград Търнов" предлагат всяка събота вечер безплатно излъчване на аудио-визуалната програма "Царевград Търнов - звук и светлина". Крепостите "Царевец" и "Трапезица", както и римският град Никополис ад Иструм, работят с удължено работно време през целия активен сезон.
Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..
"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..
Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..